مولایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مواد 35 و 36 کمیسیون برجام سدی مقابل خروج آمریکا از توافقنامه است

کارشناس حقوق بین الملل دانشگاه تهران گفت: مواد 35 و 36 کمیسیون برجام راه آمریکا را برای خروج از توافقنامه برجام سد خواهد کرد.

امریکا نمی تواند برجام را نقض کندیوسف مولایی استاد دانشگاه تهران و کارشناس حقوق بین‌الملل در گفتگو به خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان اظهار داشت: واژه «حق» در چارچوب بین‌الملل تعریف نشده است. چرا که هژمون و قدرت‌های بزرگ در آن تأثیرگذاری دارند و باید پذیرفت که برخی اعمال حقوقی رنگ سیاسی دارند.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم برجام را در چهارچوب علمی تفسیر کنیم، کمیسیون مشترک را می‌توان ضامن اجرای دانست و این یک نقطه قوت محسوب می‌شود. چرا که در این صورت آمریکا نمی‌تواند یک جانبه از این توافق خارج شود و اگر بخواهد این کار را بکند با سد مواد ۳۵ و ۳۶ کمیسیون برجام برخورد خواهد کرد.

کارشناس حقوق بین‌الملل اضافه کرد: در توافق برجام گزینه دیگری پیش‌روی ایران قرار نداشت و معتقدیم توانسته‌ایم از گزینه‌های محدود خود حداکثر بهره را ببریم.

مولایی تصریح کرد: باید پذیرفت که جامعه جهانی و ساختار سازمان الملل به سمت قدرت‌های بزرگ است و ما هر کاری که انجام دهیم یک بازیگر کوچک منطقه‌ای هستیم و آمریکا یک قدرت تأثیرگذار در جهان است.

انتهای پیام/

ساختار سازمان ملل به نفع قدرت‌های بزرگ است

برچسب ها: امریکا ، نقض برجام ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
خدا بزرگتر است و مومنین در جبهه حق که خدا آنها را یاری می کند
آخرین اخبار