فضایلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمریکا باید هزینه تحریم‌های جدید علیه کشورمان را بپردازد

کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: برگشت پذیری توانمندی هسته‌ای کشور از جمله هزینه‌هایی که آمریکایی‌ها باید پرداخت کنند.

آمریکا باید هزینه تحریم‌های جدید علیه کشورمان را بپردازدمهدی فضائلی کارشناس مسائل هسته‌ای در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: طبق آنچه در برجام مطرح بود، باید تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان لغو می‌شد، و تحریم‌های جدید نباید وضع می‌شد! بنابراین هر نوع تحرم به هر بهانه‌ای ناقض برنامه جامع اقدام مشترک است. 

کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: تصمیماتی که دولتمردان آمریکایی گرفتند به صورت علنی و آشکار نقض برجام است که حتی رییس تیم مذاکره کننده کشورمان نیز به صراحت در مورد آنان اظهارنظر می‌کند و تاکید دارد که اقدامات آمریکا نه تنها روح برجام بلکه جسم برجام ر ا نادیده گرفته است.

وی تاکید کرد: شتابزدگی حین انجام مذاکرات موجب شد بهانه‌های زیادی به دست آمریکایی‌ها داده شود و باید دقت بیشتری صورت می‌گرفت.

این کارشناس بین‌الملل تاکید کرد: اکنون توقع و انتظارمان از هیات نظارت بر برجام و مجلس شورای اسلامی این است که واکنش خیلی شفاف و موثری را نست به عهدشکنی آمریکا داشته باشند به نحوی که آمریکایی‌ها خیلی خوب متوجه شوند که این عهدشکنی و نقض‌هایی که صورت می‌گیرد برای آنها هزینه دارد.

فضائلی با بیان اینکه برگشت پذیری توانمندی هسته‌ای کشور از جمله هزینه‌هایی که آمریکایی‌ها باید پرداخت کنند، گفت: مسئولان مختلف در طول مذاکرات بارها درباره برگشت‌پذیری توانمندی هسته‌ای کشور، میزان غنی‌سازی و تعداد دستگاههای سانتریفیوژ تاکید کردند، بنابراین فکر می‌کنم باید به سرعت و دقت چنین اتفاقی بیفتد و واکنشهای مناسب و موثری  به آمریکایی‌ها نشان داده شود تا متوجه اشتباه و خطایی که می‌کنند، باشند.

کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه اینگونه اقدامات جنبه بازدارندگی نسبت به ادامه روند آمریکایی‌ها خواهد داشت، خاطرنشان کرد: واشنگتن باید هزینه این تحریم‌ها را بپردازند. بنابراین باید درباره میزان دسترسی بازرسان به اماکن هسته‌ای و این قبیل موارد تجدید نظرهایی صورت گیرد.

انتهای پیام/

باید درباره برگشت‌پذیری توانمندی هسته‌ای کشورمان سریعا تصمیم‌گیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار