ایلام؛

پاکسازی اراضی آلوده به مین در استان ایلام

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری ایلام گفت: هم اکنون 9 گروه وظیفه پاکسازی اراضی آلوده به مین را در استان بر عهده دارند.

پاکسازی اراضی آلوده به مین در استان ایلام

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،ناصر خوش خبر بیان کرد: یک میلیون و 700 هزار هکتار از زمین های استان در شهرستان های مهران و دهلران که در دوران دفاع مقدس درگیر جنگ بودند، به انواع مین ها، ضایعات جنگی و گلوله های عمل نکرده آلوده شده بود که 900 هزار هکتار از این سطح در شهرستان مرزی دهلران و 800 هزار هکتار نیز در مهران قرار دارد.


وی اظهارکرد: عملیات پاکسازی سطحی پس از پایان جنگ در اراضی مرزی استان آغاز شد و تاکنون این مناطق پاکسازی شده اند و می توان گفت هیچ میدان مینی در استان پاکسازی نشده، وجود ندارد.


مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری ایلام افزود: بر اساس اعلام سازمان مرکزی مین زدایی کشور باید پاکسازی برخی مناطق همچون بستر رودخانه های فصلی و دائمی، زمین های آبرفتی و کانال های زمان جنگ مورد بازنگری قرار گیرد چرا که در اثر گذشت زمان و بارندگی ها ممکن است برخی از مین ها که در عمق بیشتری قرار داشته اند از خاک بیرون آمده و خطراتی را متوجه مردم این مناطق کنند.


وی با اشاره به اینکه سال گذشته 6 نفر در اثر برخورد با مین های باقی مانده از دوران جنگ در استان مجروح شدند و از امسال نیز یک نفر دچار جراحت سطحی در اثر برخورد با مین شده است، اضافه کرد: از ابتدای فرآیند پاکسازی مناطق آلوده به مین استان ایلام تاکنون 31 نفر از اعضای گروه های پاکسازی به شهادت رسیده و 295 نفر نیز مجروح شده اند.


مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری ایلام به برنامه های سال جاری پاکسازی اراضی مرزی اشاره کرد و ادامه داد: تیم های مختلف مین زدایی هم اکنون در مناطق هلاله شمالی، میمک، منطقه ویژه اقتصادی مهران و اراضی تعاونی مربوط به ایثارگران در شهرستان دهلران مشغول بازنگری هستند که احتمال داده می شود بقایای انواع مین ها در این اراضی وجود داشته باشد.


استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 2 هزار و 800 شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.


انتهای پیام/ د

 

مین های بجا مانده از هشت سال دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.