پزشکیان در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

نقاط ضعف طرح تحول سلامت باید رفع شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت چالش‌هایی در زمینه برنامه‌های مدیریتی و ساختاری دارد که این چالش‌ها نیاز به اصلاح و بازنگری دارند.

حل مشکلات طرح تحول نیازمند باقی ماندن هاشمی در دولت‌ دوازدهم استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود پز‌شکیان نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه اجلاس سراسری هیأت امنای‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی که امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت چالش‌هایی در زمینه برنامه‌های مدیریتی‌ و ساختاری دارد که این چالش‌ها نیاز به اصلاح و بازنگری‌ دارند و چون خودشان این طرح را شروع کردند راحت‌تر می‌توانند آن را ادامه بدهند و برای حل مشکلات طرح تحول قدم بردارند.

پزشکیان‌ با بیان اینکه برگزاری اجلا‌س های این‌ چنینی برای پیدا کردن نگاه و زبان مشترک و پاسخگویی به مشکلات و چالش‌ها است افزود: سیستم سلامت با چالش‌هایی مواجه است و این هم‌زبانی و نگاه مشترک باعث می‌شود کارآیی و اثربخشی‌ نظام سلامت افزایش پیدا کند.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بتوانیم بر اساس مبنای علمی و چارچوب قانونی رفتارمان‌ را تغییر دهیم آنگاه تغییر در مدیریت بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی ایجاد شده و روند کار ما در کشور به سمتی می‌رود که سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در زمینه سلامت پیگیری شود.

پزشکیان‌ ادامه داد: مقام معظم رهبری درخواست‌ دارند که ایران به نخستین کشور در منطقه در حوزه سلامت تبدیل شود که این کار آسانی نیست و نیازمند تغییر رفتار، نگرش، برنامه‌ها و مهارت‌های فردی است زیرا با این افراد و نگاه‌ها و رفتارهای کنونی اگر قرار بود در منطقه اول شویم تا به حال شده بودیم برای اول شدن در منطقه باید نگاهمان‌ را تغییر داده و جور دیگری ببینیم و عمل کنیم.

وی گفت: در هیأت امنای دانشگاه‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم و بر اساس گفته‌های رئیس مجلس و وزیر بهداشت در اجلاس امروز رفتار و نگاهی که هیأت امنا باید داشته باشند و مسئولیت‌پذیری در اعضا به وجود نیامده است.

نائب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت بهداشت نسبت به واگذاری بخش‌ها به هیأت امنا‌ مشکل دارد؛ زیرا اینگونه نیست که هیات امنا‌ نسبت به دغدغه‌های موجود در نظام سلامت و دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری کنند و راه‌حل پیشنهاد کنند بلکه راه‌حل‌ها را برخی تدوین کرده و در جلسه‌ای تقدیم هیأت امنا‌ می‌کنند و هیأت امنا‌ فقط آن را امضا می‌کنند.

پزشکیا‌ن عنوان کرد: برای اینکه مدیریت‌ها را اصلاح کنیم باید به نگاهی برگردیم که هیأت امنای‌ دانشگاه‌ها که کارشناس و با تجربه هستند و تجربه زیادی در زمینه مدیریت دارند در مورد دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری کنند اما هنوز به آنجا نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/

تصمیم گیری در دانشگاه ها بر عهده چه نهادی است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.