ارومیه؛

سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به آذربایجان غربی

نماینده مردم سلماس در مجلس از سفر روز چهارشنبه و پنجشنبه این هفته اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ شهروز برزگر با تشریح جزئیات سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به استان آذربایجان غربی اظهار داشت: این سفر به میزبانی شهرستان ارومیه صورت می‌گیرد و طی آن اعضای کمیسیون بازدیدهایی از مرزهای شمال، جنوب و مرکز استان خواهند داشت.

وی افزود: افتتاح پروژه تبدیل درمانگاه تامین اجتماعی سلماس به پلی کلینیک شبانه‌روزی و تجهیز آن به تکنولوژی‌های روز و آغاز به کار پزشکان متخصص در حوزه‌های مختلف پزشکی، بازدید از دریاچه ارومیه و پیگیری مراحل تثبیت و احیای آن، بازدید از طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی، بازدید از صنایع شیر پگاه و صنعت درب سلماس و شرکت در جلسات شورای تامین استان از جمله برنامه‌های دیگر این سفر دو روزه است.

برزگر با ارائه گزارشی از سین برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این سفر عنوان کرد: در واقع اعضای کمیسیون امنیت ملی به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی در استان حضور می‌یابند و پیگیر تمامی مشکلات سیاسی، اقتصادی و امنیتی موجود در منطقه هستند تا در ‌‌نهایت با حل این قبیل از مشکلات در جهت بهبود وضع معیشت مردم گام بردارند.

وی افزود: نتایج و دستاوردهای حاصل از این سفر جمع‌بندی و به صورت یک پروتکل سفری به دولت و مجلس ارائه می‌شود که نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های آینده دولت و مجلس در امور مربوط به استان دارد و سبب جذب بودجه و سرمایه‌گذار از داخل و خارج کشور می‌شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همین راستا و بدنبال این سفر، سفر‌ها و بازدیدهای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به کشورهای همسایه استان آذربایجان غربی از جمله جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر‌ها سعی می‌شود تا از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در بحث آمایش سرزمینی برنامه ششم توسعه استفاده شود و به این ترتیب با کسب درآمد از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مرزی آذربایجان غربی با هدف ارتقاء اقتصاد کشور گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

برزگر افزود: در این سفر علاوه بر اعضا و مشاورین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کار‌شناسان مرکز پژوهش‌های مجلس نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ب

 

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به آذربایجان غربی سفر می کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.