نخستین نمایشگاه تخصصی صادراتی کشاورزی در "منطقه آزاد ماکو" گشایش یافت

نخستین نمایشگاه تخصصی صادراتی کشاورزی، گل و گیاه و نهاده‌های کشاورزی، دام و طیور و آبزیان، ماشین آلات کشاورزی و صنایع وابسته با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در "منطقه آزاد ماکو" گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسماعیل کریم زاده  در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: حمایت و توجه ویژه مسئولان به بخش کشاورزی به عنوان مهمترین بخش اقتصادی استان باید قبل از صنایعی مانند گردشگری و خدمات در اولویت کار‌های اجرائی قرار گیرد.
کریم زاده افزود: امسال دولت تدبیر و امید نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار جهت استفاده از آب بالای سد ارس به منظور برداشت آب برای مصارف کشاورزی بهره برداران ساکن در منطقه آزاد ماکو و شهرستان‌های پلدشت و شوط به میزان ۱، ۰ متر مکعب در ثانیه آب در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌های تخصصی صادراتی کشاورزی گام مهمی در بستر سازی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی به کشور‌های هدف است.
این مسئول خاطر نشان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین برای گذر بخش کشاورزی استان از وضعیت معیشتی کنونی به سمت صنعتی شدن و مدرن و افزایش بهره وری ضروری است.
کریم زاده تاکید کرد: برای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت خود را موظف می‌دانیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: سیاست‌های راهبردی ما ایجاد بازار‌های صادراتی برای محصولات کشاورزی است و در این میان سهم منطقه آزاد ماکو در بخش کشاورزی استان مهم و تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو پیشرو در توسعه اقتصادی استان است، اضافه کرد: اتخاذ سیاست گذاری مناسب در تامین نیاز‌های کشور‌های همسایه و شناخت بازار‌های هدف، باعث توسعه و رونق صادرات محصولات کشاورزی می‌شود.
کریم زاده با اشاره به جایگاه استان در تولید محصولات کشاورزی در کشور و پتانسیل‌های خوب موجود در بخش کشاورزی این منطقه و استان، ادامه داد: شناخت بازار، انتقال تجربیات، ظرفیت‌های خوب منطقه آزاد ماکو، حفظ و ارتقای موقعیت آن در مبادلات و توسعه اقتصادی و رونق صادرات از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی توجه و حمایت از تولیدات داخلی و رسیدن به خود اتکایی و خود کفایی در تولیدات کشاورزی را جزء سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: شرایطی در این منطقه برای رشد و توسعه استان به وجود آمده که باید تلاش نماییم از شرایط به وجود آمده بهره لازم را ببریم.
حسن الهوردی زاده، مدیر مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین المللی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه گفت:: در این نمایشگاه که به مدت ۴ روز برگزار می‌شود، شرکت‌های بزرگ تولید کننده انواع محصولات باغی، زراعی، گل و گیاه و ماشین آلات پیشرفته و مکانیزاسیون کشاورزی و فعالان این بخش در راستای اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال دستاورد‌های خود را به نمایش گذاشته اند.
وی تاکید کرد: زیر ساخت‌های ایجاد شده در منطقه آزاد ماکو در جهت توسعه تجاری و شکوفایی اقتصادی استان نقش مهمی را دارد و با توجه به اینکه منطقه آزاد ماکو دروازه ورود به اروپا است، با بهره مندی از این منطقه می‌توان فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران و صادرکنندگان ایجاد کرد.
حجت الاسلام رنجبری امام جمعه ماکو نیز در این آیین با اشاره به جایگاه و اهمیت شغل کشاورزان اضافه کرد:
بکارگیری دانش آموخته‌های کشاورزی در اراضی کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون و تسهیل روند اعطای تسهیلات به بهره برادران و بستر سازی برای ترویج و توسعه کشت گل و گیاه در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.