جلالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

اجرای طرح توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:با توجه به دستور وزیر جهاد طرح توقف بهره برداری از جنگل تا پایان سال اجرایی می شود در حالیکه در برنامه ششم توسعه برای اجرای این طرح سه سال زمان قائل شدیم.

اجرای طرح توقف بهره برداری از جنگل های شمال / زراعت چوب به کجا می رسدخداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح تنفس جنگل اظهار داشت: با توجه به دستور وزیر جهاد طرح توقف بهره برداری از جنگل تا پایان سال اجرایی می شود در حالیکه در برنامه ششم توسعه برای اجرای این طرح سه سال زمان قائل شدیم.

وی افزود: در هرماه بخشی ازتوافقات و مذاکرات با مجریان طرح جنگل داری متوقف می شود به طوریکه از سال آینده هیچ گونه بهره برداری صورت نخواهد گرفت.

به گفته جلالی در سال95 طرح توقف بهره برداری به منظور رویکرد حفاظتی عرصه های جنگلی در 150 هزار هکتار اجرا شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه طرح تنفس جنگل های شمال یک برنامه 5 تا 10 ساله خواهد بود، گفت: البته اجرای این طرح در دولت یازدهم تنها مختص درختان افتاده،شکسته و آفت زده بود که از سال آینده این درختان قطع شده برحسب ضرورت مجوز بهره برداری صادر می شود.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: با توقف طرح جنگل داری و بهره برداری از جنگل هر یک از مجریان که از عملکرد آنها رضایت نسبی را داشتیم مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت تا طرح های جدید جنگل داری شامل حفاظت و مدیریت جنگل به آنها واگذار نماییم.

این مقام مسئول با اشاره به بحث زراعت چوب با اجرای طرح تنفس جنگل ،بیان کرد: براین اساس طرح های مربوط به برداشت چوب متوقف نمی شود و در قالب برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده ایم که زراعت چوب تا 75 هزار هکتار توسعه یابد.

جلالی در پاسخ به این سوال که چه میزان اعتبار برای اجرای طرح تنفس مورد نیاز است، تصریح کرد: برای اجرای طرح تنفس جمعا 80 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که تا کنون 17 میلیارد تومان ان پرداخت شده و انتظار می رود که سازمان برنامه و بودجه مابقی اعتبارات را به موقع تخصیص دهد تا در اجرای کار اخلالی ایجاد نشود.

 انتهای پیام/

 بهره برداری از جنگل های شمال از سال آینده ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
عجب !!!!!!! خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
برین ببینید چه بلایی سر جنگل آمده
Spain
ناشناس
۰۷:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
جنگل را مثل آدمهای گچل (با عرض پوزش) درست کرده اند وسط جنگل صاف و دورتادور آن حی کمی درخت ، بخدا دریابین جنگل را چون چند سال دیگر باید بگوییم کویر شمال
آخرین اخبار