۱۷۰۰ باشگاه مجوز دار بیلیارد در کشور فعال است

رئیس هئیت بولس و بیلیارد کشور گفت: در چند سال اخیر ۱۷۰۰ باشگاه مجوز ورزش بیلیارد اخذ و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛هاشم اسکندری پیش از ظهر شنبه در آیین آغاز مسابقات بیلیارد کشور در ارومیه با بیان اینکه هم اکنون ۱۸۲ باشگاه نیز در حال دریافت مجوز هستند اظهارداشت: ورزشکاران این رشته ورزشی موفق به کسب ۶۰ مدال طلا،نقره و برنز در مسابقات جهانی و آسیایی شدند.

وی با اشاره به وضعیت مناسب این رشته ورزشی در آذربایجان غربی و جایگاه خوب این استان در رشته بیلیارد افزود: این استان توانسته در سال گذشته رتبه دوم کشوری را در اجرای مسابقات بیلیارد به خود اختصاص دهد و هدف ما از برگزاری این جشنواره توسعه ورزش بیلیارد در بین جوامع است تا این رشته ورزشی بتواند به جایگاه ابر قدرتی خود برسد.

اسکندری از کسب ۶۴ مدال جهانی توسط ورزشکاران رشته بیلیارد کشور در پنج سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مدت مقام دوم رنکینگ جهانی مردان و نهم رنکینگ بانوان در اختیار ورزشکاران ایرانی است و این نشان از قدرت ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور است.

وی اضافه کرد: تمامی ورزشکاران باید با قوانین جمهوری اسلامی به مسابقات اعزام شوند ولی برخی بدون رعایت قوانین کشور رفتند و متاسفانه تصاویری خلاف شرع منتشر کردند و کمیته انضباطی با آنها برخورد کرد.

اسکندری با اشاره به اینکه طی حداکثر دو تا سه ماه باشگاه بولینگ در آذربایجان غربی فعالیتش را آغاز خواهد کرد و توسعه بهتری خواهد یافت اضافه کرد: کمیته بولس از سال گذشته فعالیت حرفه ای ترش را آغاز کرده و نسبت به ۲ رشته دیگر همگانی تر است.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: این جشنواره با نام و گرامیداشت ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی برای اولین بار است که در کشور و به میزبانی آذربایجان غربی برگزار می شود تا بتوانیم استعدادهای برتر را در این استان و کشور شناسایی کنیم.

عبدالله چمن گلی  ادامه داد: آذربایجان غربی یکی از استان های فعال و با استعداد در رشته های مختلف ورزشی است و برگزاری جشنواره های ورزشی در استان نشان از علاقه بیشتر ورزشکاران به ورزش است.

انتهای پیام/م

کسب ۶۴ مدال جهانی توسط ورزشکاران رشته بیلیارد کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.