ترکیه دو شرکت آلمانی را به حمایت از تروریسم متهم کرد

ترکیه نام دو شرکت آلمانی را در لیست اشخاص حقیقی و حقوقی مظنون به حمایت از تروریسم وارد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز چهارشنبه، رسانه‌های محلی اعلام کردند آنکارا نام دو شرکت آلمانی را در لیست اشخاص حقیقی و حقوقی مظنون به حمایت از تروریسم وارد کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه زایت، نام 68 شخص حقیقی و حقوقی از جمله شرکت خودروسازی «دایملر» و شرکت تولید مواد شیمیایی «بی‌ای‌اس‌افپ» در این لیست که به مقامات آلمانی ارسال شده است، به چشم می‌خورد.

این شرکت‌ها به حمایت از فتح‌الله گولن متهم شده اند. فتح‌الله گولن، رقیب سیاسی رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – است. مقامات آنکارا گولن را به طرح ریزی کودتای نافرجام اخیر ترکیه در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی متهم کرده اند. گولن اکنون در آمریکا و در تبعید خودخواسته به سر می‌برد. از ماه ژوئیه سال گذشته، ترکیه هزاران نفر از کارکنان ارتش، فعالان و روزنامه‌نگاران را به ظن ارتباط با گولن دستگیر کرده است.

روابط میان ترکیه و چند کشور عضو اتحادیه اروپا – از جمله آلمان – به تازگی و در پی لغو سخنرانی‌های تبلیغاتی مقامات آنکارا برای همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور که قدرت اجرایی رئیس جمهور ترکیه را به شدت افزایش می‌دهد، به سردی گراییده است. آلمان، هلند و سوئیس از برگزاری این سخنرانی‌های تبلیغاتی در خاک خود ممانعت کرده اند.

در پی این ممنوعیت سخنرانی، رجب طیب اردوغان مقامات آلمان و سپس مقامات هلند را به نازی‌ها تشبیه کرد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار