شخصیت شناسی جالب اینستاگرامی ها؛

تعداد فالوور و لایک‌های دیگران را در اینستاگرام چک می‌کنید؟

محققان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند چک کردن تعداد فالوور و لایک‌های دیگران را در اینستاگرام با شخصیت افراد ارتباط مستقیمی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحقیقات نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی موجب افزایش اضطراب در جوانان و نوجوانان می‌شود.

۴۰ درصد جوانانی که در یک نظرسنجی اعلام کردند، اعتماد به نفسشان با تعداد فالور‌ها و لایک عکس‌های سلفی آن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مرتبط است.

اینستاگرام امروزه به شبکه های اجتماعی محبوب بین جوانان و نوجوانان تبدیل شده و متخصصان از رشد و اشاعه فرهنگ ضد قهرمان در فضای مجازی خبر می‌دهند.

در بین جوانان و نوجوانان اکنون افرادی که تعداد فالور و لایک بالا دارند به عنوان الگو و قهرمان شناخته می‌شوند و جوانان در تلاش اند تا این رویه را برای محبوبیت و مشهور شدن در پیش بگیرند و دیگر کمتر جوانی به دنبال دانشمند شدن است.

بررسی های اخیر محققان نشان می دهد آن دسته از افرادی که به طور مداوم صفحات افراد مشهور و اشخاصی که طرفداران بالایی را چک می کنند، افراد فرصت طلبی هستند که علاقه زیادی به شهرت و محبوبیت دارند و می‌خواهند در کمترین فرصت با به کارگیری الگوهایی از شخص محبوبشان به موفقیت دست یابند. 

در یک نظر سنجی از ۱۰ هزار نوجوان و جوانان ۱۲ تا ۲۰ ساله و نزدیک به ۷۰ درصد از جوانان از صفحات مجاز دیگران سوء استفاده کرده و ۱۷ درصد آن ها ادعا می‌کردند که افراد را در صفحات مجازی مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند همچنین از هر سه نفر از آنها یکی از زورگیری های فضای مجازی می ترسید.

شخصیت شناسی آن هایی که فالوور و لایکهای دیگران را چک می کنند/ فالوور دارهای بالا  الگوی جوانان و نوجوان امروزی

تقریبا نیمی از نوجوانان اظهار کردند که دوست ندارند در صفحه اجتماعی خود در مورد چیز‌های بد و تلخ زندگی خود را بازگو کرده و به نمایش بکشند.

«لیام هکت» محقق این مطالعه گفت: تاثیرات فضای سایبری بر روی سلامت روان امروزه به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های دنیا امروز شناخته شده است و تعاریف جدیدی از هویت و رفتار در شبکه‌های مجازی شکل گرفته است.

متاسفانه یکی از چالش‌های بزرگ این است که بسیاری از پدر و مادر‌ها اعتیاد به فضای مجازی هستند و این موضوع خطرات زیادی را برای سلامت روان و  رفتار اجتماعی به همراه دارد.

انتهای پیام/

 شخصیت شناسی افرادی که فالوورهای دیگران را چک می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار