اهواز؛

بی توجهی به بناهای تاریخی دزفول

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی به بناهای ارزشمند تاریخی در این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی میراث فرهنگی خوزستان نسبت به آثار باستانی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: بناهای ارزشمند تاریخی دزفول مورد غفلت قرار گرفته اند.

عباس پاپی زاده افزود:از آنجا که دزفول از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است و نخستین شهر دانشگاهی جهان در شهر باستانی جندی شاپور دزفول واقع شده لذا باید توجه ویژه ای نسبت به حفظ و مرمت آثار و بناهای تاریخی این شهرستان صورت گیرد.
وی آسیاب های آبی را یکی از ظرفیت های ویژه رودخانه دز در دوران گذشته عنوان کرد و افزود: بیش از 17 قرن از ساخت پل ساسانی بر روی رودخانه دز می گذرد که از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است و تا 2 دهه پیش تردد خودرو از روی آن میسر بود ولی سیل و عوامل دیگر آسیب های جدی به آن وارد کرد .


پاپی زاده با بیان اینکه میراث فرهنگی تاکنون به علت کمبود اعتبار اقدام شایسته ای در خصوص حفظ میراث تاریخی دزفول انجام نداده است گفت:میراث فرهنگی استان خوزستان در فضایی کاملا راکد و بدون احساس مسئولیت نسبت به این موضوع بسر می برد .


پاپی زاده ادامه داد:خانه های تاریخی و ظرفیت های تاریخی بسیاری در دزفول در حال تخریب است و میراث فرهنگی استان عملا انگیزه ای برای مرمت و حفظ این بناهای تاریخی ندارد.


نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:برای حل مشکلات موجود در حوزه میراث فرهنگی پیگیری فراوانی از طریق میراث فرهنگی کشور صورت گرفت و نشست های مختلفی با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار و مقرر شد بازدیدی توسط مسئولان کشوری از آثار تاریخی دزفول صورت گیرد که امیدواریم این بازدیدها نتیجه بخش باشد.


انتهای پیام/م

غفلت از بناهای تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.