اهواز؛

آغاز مرمت آرامگاه یعقوب لیث در دزفول

مدیر پایگاه گندی شاپور و ایوان کرخه از آغاز مرمت بنای تاریخی یعقوب لیث صفاری با تجهیز کارگاه از سوی پیمانکار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ یعقوب زلقی، مدیر پایگاه گندی شاپور و ایوان کرخه با اعلام این خبر بیان کرد: افزون بر 2 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای مرمت آرامگاه تاریخی یعقوب لیث صفاری در دزفول تامین شده است.

وی اظهار داشت: در این عملیات قسمت گنبد و پشت بام این آرامگاه تاریخی مرمت خواهد شد تا هنگام بارندگی رطوبت به درون بنا نفود نکند.

زلقی با بیان اینکه مشکلی برای تامین اعتبارات بیش تر به منظور مرمت این بنای تاریخی وجود ندارد تصریح کرد: بعد از این مرحله گچ اندود های درون بقعه برداشته می شود و ضریح و سنگ قبر آن نیز مرمت خواهد شد.

مدیر پایگاه گندی شاپور و ایوان کرخه، تعویض درب و پنجره آهنین این بنا و استفاده از درب چوبی با محتوا و رنگ سنتی را از دیگر برنامه های مرمتی این بنای تاریخی برشمرد.

وی ساماندهی محوطه آرامگاه، نظافت و آجرفرش را از دیگر برنامه های مرمت دانست و اذعان داشت: پس از مرمت آرامگاه یعقوب لیث صفاری مرمت ترانشه های کاوش محوطه جندی شاپور نیز انجام خواهد شد.

آرامگاه یعقوب لیث صفاری اثری برجای مانده از دوره تیموریان است که در محوطه باستانی جندی شاپور در 10 کیلومتری شرق شهر دزفول و در جاده دزفول - شوشتر در روستای اسلام آباد واقع شده و به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.