اهواز؛

تخصیص اعتبار برای باز سازی مرکز فرهنگی اهواز

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تخصیص اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای باز سازی مرکز فرهنگی اهواز خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مرجان شوشتری، معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: مرمت بنای قدیمی مرکز فرهنگی اهواز موسوم به ثقافی، با یک میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات ملی استانی از هفته گذشته آغاز شده است.

مرجان شوشتری افزود: مالکیت بنا متعلق به راه آهن است و کارهای مرمتی ما در این بنا شامل حذف الحاقات، پاکسازی نخاله‌ها، رفع خطر و کارهای حفاظتی ـ اضطراری است که با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی انجام می‌شود.


وی گفت: هیچ گونه دریل یا مته حفاری بزرگی در مرمت این بنا استفاده نشده بلکه با استفاده از دریل دستی و کوچک با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی، بخشی از الحاقات آن در حال جدا شدن است.


شوشتری افزود:دربخشی از بنا به دلایل نامشخص، روی جداره آجری قدیمی بنا با پلاستر سیمانی پوشیده شده و زمانی که بنا را تحویل گرفتیم همین گونه بود برای همین با استفاده از دریل دستی مجبور به کندن آن شدیم.


معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه حذف الحاقات از اهداف اصلی در این بنا است اظهار کرد: برای برداشت این پلاستر بهترین روش استفاده از دریل دستی کوچک است زیرا با قلم و تیشه نمی‌توان آن را انجام داد و آسیب بیشتری به بنا وارد می کند.


وی گفت: در جریان مرمت، اگر آجرهای زیر پلاستر آسیب ببینند با روشی کارشناسانه مرمت می شوند.


شوشتری اظهارکرد: در کنار این بنا، فضای بازی مانند حیاط وجود دارد که این فضا با دانشگاه امیرالمومنین مشترک است و گویا کامیون و لودر برای خارج کردن نخاله‌ها بدون هماهنگی وارد این فضا شده است.


انتهای پیام/م

مرمت مرکز فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.