قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران؛

حاشیه ها را کنار بگذاریم/ تجویز و مصرف دارو در کشور بالا است

وزیر بهداشت با اشاره به آمار بالای تجویز و مصرف دارو در کشور گفت: من از فوت بیمار پذیرش نشده خبر نداشته و برای پیگیری این مسائل باید به سازمان‌های نظارتی و دستگاه‌های قضایی مراجعه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه همایش معاو‌نین غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال بیش از ۳۹۰ هزار مرگ در کشور رخ می‌دهد و قرار نیست که من در جلوی دوربین بابت هر کدام از آنها توضیح بدهم و به نظر من بهتر است از من سؤالی در خصوص حوزه سلامت و مشکلات مردم پرسیده و پیگیر این گونه مسائل شوید.

وی بیان کرد: اگر بیماری در بیمارستانی پذیرش نشده قانون در کشور وجود دارد و فصل‌الخطاب همه ما قانون بوده و وابستگان آن فرد می‌توانند شکایت کرده و حتماً به کارشان رسیدگی می‌شود که این مسئله هیچگونه حاشیه‌ای ندارد.

هاشمی عنوان کرد: متأسفانه مدل حاشیه کشاندن کار‌ها در کشورمان انجام می‌شود که این اصلاً مناسب نبوده، زیرا ارائه‌کنندگان خدمات بهداشت و درمان به خوبی اقدام به خدمت به همه ملت ایران هستند و خوشبختانه در کشور قوه قضائیه و سازمان بازرسی کشور هستند و نظارت خوبی بر دستگاه‌ها و ارگان‌ها انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: من در جلوی دوربین هر وقت که ظاهر می‌شوم می‌خواهم مردم را امیدوار کنم و به آنها امید بدهم، اما با طرح چنین مسائلی بدتر مردم ناامید می‌شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه من از علت فوت آن شخص خبری ندارم و در کشور پزشکی قانونی است، افزود: اگر بیماری بوده که پذیرش نشده باید به قانون مراجعه کرده و سازمان نظام پزشکی و بخش‌های نظارتی می‌توانند پیگیر این مسئله باشند و من از این مسئله خبری ندارم.

هاشمی یادآور شد: در خانه ایرانیان‌ اقلام دارویی زیادی انبار شده و کشورمان در زمینه تجویز و مصرف دارو نسبت به منطقه وضعیت بدتری دارد و اقلام دارویی به وسیله مردم بیش از حد مصرف می‌شود و خرید اقلام دارویی و تجویز آن باید راهبردی‌تر و حساب شده انجام شود.

انتهای پیام/ 

مصرف دارو نسبت به منطقه خاورمیانه وضعیت بدی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۲:۵۵ ۲۱ تير ۱۳۹۶
وزارت بهداشت....دریاااب
-
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۲ تير ۱۳۹۶
این خیانت ها را چه کسی در وزارت بهداشت جوابگو خواهد بود؟؟؟