اصفهان؛

نجات‌بخشی شهر زیرزمینی نوش آباد با اعتبار ویژه ملی

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اختصاص اعتبار ویژه برای نجات بخشی مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد و رفع مشکل فاضلاب آن خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا احمدی‌پور، در حاشیه دیدار از شهر تاریخی نوش آباد،در گفت‌وگو با خبرنگاران اهمیت و قدمت شهر زیرزمینی نوش‌آباد را تاکید و موافقت خود را با پیشنهاد اختصاص ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل فاضلاب شهر زیرزمینی نوش‌آباد با مشارکت سازمان میراث‌فرهنگی، استانداری اصفهان و دستگاهای محلی موافقت کرد.

وی، با تاکید بر اینکه این مجموعه باستانی به‌عنوان یک اثر مهم تاریخی است همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله میراث‌فرهنگی، شهرداری و بخش خصوصی برای حفاظت از این اثر فرهنگی و تاریخی را خواستارشد.

احمدی‌پور،در این بازدید و گفت‌وگو با مدیران میراث‌فرهنگی کاشان و استان اصفهان علاوه برنشست ساماندهی بافت تاریخی شهر نوش آباد از نزدیک در جریان اقدامات حفاظتی این شهر زیر زمینی قرار گرفت.

شایان ذکراست: معاون رئیس‌جمهور و  هیات همراه سمیع‌الله حسینی‌مکارم، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث‌فرهنگی ، فریدون الهیاری، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در سفر به کاشان و  بازدید از آثار تاریخی این شهرستان از شهر تاریخی نوش آباد دیدن کرد.

شهر تاریخی نوش آباد در فاصله پنج کیلومتری شمال کاشان قرار گرفته که با وجود یک صد اثر تاریخی از جمله مقاصد گردشگری در استان اصفهان است.

علاوه بر آثار تاریخی، آیین های سقاخوانی، خیمه برداری عصریازدهم محرم و کتل برداری روز عاشورای نوش آباد در فهرست میراث معنوی به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.