اصفهان؛

30 اورژانس اجتماعی در کشور به بهره برداری رسید

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ایجاد 140 اورژانس اجتماعی در سطح کشور در دستور کار سازمان بهزیستی قرار داشته که از این تعداد30 اورژانس در سه ماه گذشته افتتاح شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،انوشیروان محسنی دیروز در جلسه شورای اداری شهرضا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: در برنامه ششم توسعه به مسائل اجتماعی و فرهنگی توجه بسیاری شده و انجام اقدامات پیشگیرانه برای آسیب های اجتماعی از مهمترین اولویت های این برنامه است.

محسنی از ثبت الکترونیکی آمار طلاق بصورت پایلوت در شهر مشهد خبر داد و تصریح کرد: در بررسی های انجام شده در یکسال گذشته 30 درصد از مراجعات به دادگاه و 8.1 درصد از میزان طلاق در این شهر کاهش یافته است.

وی افزود: در راستای انجام اقدامات نوین برای کاهش آمار طلاق، یکهزار و600 مرکز مشاوره با سازمان بهزیستی همکاری داشته اند و مراکز جدید نیز راه اندازی خواهند شد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به تولد سالانه30 هزار کودک معلول در کشور گفت: در راستای کاهش این آمار، متخصصان علم ژنتیک درصدد کشف و مقابله با این اختلالات ژنتیکی هستند.

محسنی تصریح کرد: معلولان شهرضایی در مسابقات ملی تئاتر رتبه خوبی را از آن خود کردند و این نشان از استعدادیابی مناسب توسط مسئولان و توانمندی معلولان است.

تخصیص اعتبار برای خرید وسایل توانبخشی و ضایعه نخاعی، افزایش کمک هزینه درمانی معلولان، کمک هزینه خرید جهیزیه، حل مشکل ایاب و ذهاب معلولان، کمک هزینه مسکن، سهمیه بیمه زنان سرپرست خانوار، برقراری مستمری خانواده های زیر پوشش، توجه به توانبخشی شهید مدرس و پروژه خانه مهر و تامین هزینه مراکز شبانه روزی توانبخشی از درخواست های نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در باره افراد زیر پوشش این منطقه از رئیس سازمان بهزیستی بود.

پس از طرح این مشکلات، رئیس سازمان بهزیستی در باره حل مشکلات معلولان و افراد زیر پوشش بهزیستی در شهرضا گفت: علاوه بر اعتبارات استانی یک میلیارد ریال برای خرید لوازم کمک توانبخشی در شهرضا اختصاص خواهیم داد.

محسنی اظهار کرد: در برنامه بودجه سال 96 اعتباری برای برقراری مستمری اختصاص نیافته است اما سعی داریم در برنامه بودجه سال 97 این اعتبارات نیز در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار