دادگاه عالی انگلیس توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی را رد کرد

دادگاه عالی انگلیس شکایت گروه‌های مدافع حقوق‌بشر از دولت این کشور برای توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی را رد کرد.

دادگاه عالی انگلیس توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی لندن روز دوشنبه شکایت علیه دولت انگلیس را که هدف از آن ابطال قرارداد تسلیحاتی چند میلیارد پوندی این کشور با عربستان سعودی بود، رد کرد.

از زمان آغاز تنش‌ها در یمن، انگلیس مجوز فروش تعداد قابل توجهی جنگنده‌، پهپاد، نارنجک و موشک به عربستان را صادر کرده است، اما کمپین مقابله با تجارت اسلحه با در نظر گرفتن بحران یمن و نقش انگلیس در آن، این احتمال را مطرح کرده که فروش سلاح به عربستان سعودی نقض قوانین اتحادیه اروپا و انگلیس است. سازمان‌های بین‌المللی از جمله کمیته صادرات سازمان ملل، پارلمان اروپا و سازمان‌های بشردوستانه مردم‌نهاد ادامه‌ حملات هوایی در یمن را محکوم کرده‌اند.

این سازمان‌ها باور دارند از آنجاییکه حملات هوایی به یمن بدون توجه به موقعیت غیرنظامیان و ساختمان‌های مسکونی انجام می‌شود، نقض قوانین بشردوستانه‌ بین‌المللی است. گزارش‌ها حاکی از آنست که عربستان سعودی عمدا غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد. شورای اتحادیه اروپا، انگلیس را از صدور مجوز صادرات سلاح در مواردی که نقض قوانین بین المللی بشر دوستانه به شمار می‌آید، منع می‌کند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۶
میخوان تا جایی که میتونن عربستان رو بدوشن
United States of America
فربد
۲۳:۰۵ ۱۹ تير ۱۳۹۶
قانون جنگل و قانون وحش یعنی این پول داشته باش و هر جنایتی انجام بده. ما باید از هر نظر بسیار بسیار قوی باشیم مخصوصا از نظر نظامی و امنیتی ریشه همه شرارتها وهابیت و ال سقوط است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۹ تير ۱۳۹۶
غلط کردند ....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۵ ۱۹ تير ۱۳۹۶
پول داشته باش پادشاهی کن ولی خاندان ال سعود به نفتشان متکیند ۹۰ درصد اقتصاد عربستان بر پایه نفتشه که تا چند سال دیگه نفتش تمام میشه انوقت همین حامیان او او را رها میکنند ال سعود و عربستان کند ذهن ترین کشور جهان است که هنوز به صورت قبیله ای عمل کرده و با انجام دادن جنایات فکر میکنند که برترند
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۸:۰۳ ۱۹ تير ۱۳۹۶
اولا" مگر حمله به نظامیان کشور یمن قانونی است که حمله به غیر نظامیان غیر قانونی و جنایت باشد اگر ؛آل سعود با مجوز سازمان ملل این تجاوز و جنایت را انجام داده و ادامه می دهد که خود سازمان ملل متهم اصلی است و اگر بر خلاف قوانین بین المللی این تجاوز را انجام داده فقط نفروختن سلاح هم کافی نیست و جهان باید این رژیم جنایتکار را به نحو شایسته و عادلانه ای تنبیه کند امروز حتی سکوت انگلیس و امریکا و تمام مدعیان حقوق بشر در مقابل این رژیم متجاوز و کودک کش یک جنایت است چه رسد به اینکه اورا در این جنایت یاری می کنند
آخرین اخبار