اردبیل؛

تجهیز مدارس اردبیل به صفحه و میز شطرنج

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: مدارس اردبیل با قابلیت استعداد دانش آموزان اردبیلی به شطرنج سعی در آن داریم مدارس استان را به صفحه و میز شطرنج تجهیز کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از ظرفیت های موجود برای احیای شطرنج استان گفت: ظرفیت بسیار بالای در مدارس استان وجود دارد که هیچ گونه محدودیتی برای استعدادیابی این رشته وجود ندارد و اگر در بحث کمی بتوانیم این رشته را در سطح مدارس احیا کنیم از نظر کیفی هم می توانیم پیشرفت های خوبی داشته باشیم.

وی افزود: در سال 96 باید یک انقلاب در شطرنج استان اتفاق بیفتد اداره کل ورزش وجوانان حاظر است تک تک مدارس استان اردبیل را به یک صفحه شطرنج و میز شطرنج تجهیز بکند و با همانگی آموزش و پرورش برای معلمان ورزشی دوره های آموزشی را برگزار کند تا دغدغه ای برای آموزش سطح مدارس وجود نداشته باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل نبود مسئول شهرستانها را در هیات های ورزشی را یکی از ضعف های هیات های ورزشی دانست و گفت: وجود مسئول امور شهرستان ها برای هیات ها لازم و ضروری است و هیات های ورزشی استان باید نسبت به معرفی مسئول امور شهرستان ها اقدام کنند تا فشار کاری از روی رئیس هیات استان برداشته شود.

بهتاج در بخشی از صحبتهای خود به المپیاد زیر 16 سال شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تفاهم نامه های که بین استان های شمالغرب کشور هست در قسمتی از این تفاهم نامه آمده است که استان ها می توانند از دانش و تجربه مربیان و داوران استان ها استفاده کند و ما هم برای این منظورمی توانیم از دانش مربیان و داوران در بحث آموزش ورزشکاران و مربیان و داوران استفاده کنیم.

وی بحث استعدادیابی را از ضروری ترین برنامه های هیئت ها شمرد و گفت: برگزاری مسابقات در بخشها و روستاها می تواند در استعداد یابی کمک زیادی به ورزش کند و استعداد های نهفته در بخشها و روستاها را می توانیم شناسایی بکنیم و این محقق نخواهد شد مگر با برگزاری مسابقات با همکاری رابطین ورزشی در بخشها و روستاها.

ایوب بهتاج گفت: نباید از حوزه بانوان هم غافل باشیم و جدی گرفتن ورزش بانوان می تواند موثر باشد و از این توانایی باید استفاده کرد و برگزاری دوره های آموزشی برای بانوان را در همه رشته های ورزشی جدی بگیریم.

 

انتهای پیام/ح

مدارس اردبیل به صفحه و میز شطرنج مجهز می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.