ایجاد 27 هزار کیلومتر بزرگراه در سطح کشور

معاون برنامه‌ ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس طرح جامع حمل و نقل کشور باید حدود 27 هزار کیلومتر بزرگراه در سطح کشور ایجاد شود.

ایجاد 27 هزار کیلومتر بزرگراه در سطح کشور به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر امینی معاون برنامه‌ ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه احداث بزرگراه سبزوار-خوشاب-قوچان گفت : این بزرگراه ها با اختصاص اعتبارات ویژه از منابع ملی احداث و تکمیل می شوند.


امینی طرح بزرگراه بجستان- بردسکن- سبزوار- خوشاب- قوچان- دوغایی و لطف آباد را از جمله این طرح ها دانست و اظهار کرد: احداث این بزرگراه نیاز به 20 هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.


معاون وزیر راه اضافه کرد: همچنین در راستای توسعه بزرگراه ها در محدوده غرب خراسان رضوی و شرق کشور طرح دوبانده شدن محور مواصلاتی سبزوار-اسفراین در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر مطالعات این پروژه توسط پیمانکار آغاز شده است.


امینی ادامه داد: طرح بزرگراه سبزوار-خوشاب- قوچان از جمله طرح های مهم وزارت راه و شهرسازی است که در برنامه جامع حمل و نقل کشور تدوین و با عنوان کریدور شماره 5 راه های مواصلاتی شناخته می شود.


وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای احداث این بزرگراه به سختی تامین می شود، گفت: با توجه به حجم عملیات اجرایی این طرح،‌ برنامه ریزی شد تا نقاطی که دارای بار ترافیکی و ترانزیتی هستند در اولویت قرار گیرند.

 

انتهای پیام/ی

27 هزار کیلومتر بزرگراه در سطح کشور باید ایجاد شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.