اصفهان؛

ساخت بیمارستان 1500 تختخوابی در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: با توجه به وجود سرمایه‌گذار خارجی برای ساخت بیمارستان هزار و ۵۰۰ تختخوابی در اصفهان، راه و شهرسازی باید حداکثر در بازه زمانی یک هفته‌ای نسبت به تعیین تکلیف و تأمین زمین مناسب برای این موضوع اقدام کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در جلسه تأمین زمین برای احداث 1500 تخت بیمارستانی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان 6 هزار تخت است و 2 هزار و 500 تخت نیز در حال ساخت است که تعداد تخت‌های مورد نیاز استان به 6 هزار تخت می‌رسد.

وی با بیان اینکه در شاخص تعداد تخت‌های بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در دنیا 207 است و ایران در رتبه 122 قرار دارد، گفت: وضعیت شهر اصفهان به ازای هر هزار نفر 1.67 و در استان 1.46 تخت است که نسبت به میانگین 1.7 کشوری، در شرایط بدتری قرار دارد چرا که تعداد تخت‌های فرسوده اصفهان نسبت به نُرم کشور زیادتر است.

زرگرپور با بیان اینکه به طور میانگین به ازای هر تخت 150 متر زمین شامل همه تأسیسات و اماکن مورد نیاز است، گفت: برای 1500 تخت، حداقل 20 هکتار زمین مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی برای احداث بیمارستان هزار و 500 تخت خوابی اعلام آمادگی کرده است، گفت: باید هرچه سریع‌تر زمین مورد نیاز تأمین شود چرا که این پروژه هم از بعد گردشگری درمانی مؤثر است و هم وضعیت درمان استان را از تک بعدی دولتی بودن خارج و پای سرمایه‌گذاران را به بخش درمان باز می‌کند.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت گسترش توریسم درمانی در استان، اظهار داشت: با توجه به موقعیت ممتاز اصفهان در گسترش توریسم درمانی و وجود سرمایه‌گذار خارجی و عزم بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان باید مدیرکل راه و شهرسازی استان حداکثر در بازه زمانی یک هفته‌ای نسبت به تعیین تکلیف و تأمین زمین مناسب برای این موضوع اقدام کند.

مدیر ارشد استان اصفهان تأکید کرد: باید از توان بخش خصوصی برای توسعه بخش بهداشت و درمان بر خلاف آنچه تاکنون عمل شده است، استفاده کرد و اجرای تعهدات تأمین اجتماعی برای ساخت بیمارستان نیز باید پیگیری شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.