وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

سرنوشت فیلم های توقیفی مرداد ماه مشخص می شود

از نظر من و رئیس سازمان سینمایی مجوز صدور اکران برای فیلم های توقیفی، تنها به معنی بازبینی و بازنگری است ولی ما مرداد ماه همه فیلم های توقیفی را تعیین تکلیف میکنیم.

سرنوشت فیلم های توقیفی مرداد ماه مشخص می شودبه گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان  در جمع خبرنگاران در خصوص این سوال که اگر در وزارتخانه پست دیگری به شما پیشنهاد شود وزارت را انتخاب میکنید یا پست جدید را، گفت: این در وظیفه شخص رئیس جمهور است و باید از هر گونه گمانه زنی پرهیز کرد، رئیس جمهور شخصا با شناختی که خودشان دارند همکارانشان را در کابینه انتخاب می کنند.

وی افزود: همه کسانی که در کنار رئیس جمهور هستند آرزوی توفیق و موفقیت او را برای توسعه در این سرزمین دارند و ما چه در دولت باشیم و یا  چه نباشیم، یاری برای رئیس جمهور خواهیم بود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد:تقاضا میکنم اصحاب رسانه فضای یک ماه آینده را آرامش و ثبات قرار دهند و بدانید که هیچ کس جز او تصمیم گیرنده نخواهد بود. من هم در کنار رئیس جمهور خواهم بود و در هر سمتی که او صلاح بداند، خدمت خواهم کرد. 

صالحی امیری درمورد نتیجه فیلم های توقیفی اظهار داشت: من تاکید کردم که مبنای رسیدگی و تعیین تکلیف، تایید همه فیلم ها نیست و مبنای فیلم های توقیفی بر این اساس است که اگر بازبینی شود و یا اگر قرار بر اصلاح است، اصلاح شود و مجوز اکران به آن ها داده شود و اگر امکان اصلاح ندارند، تعیین تکلیف شوند و بلاتکلیفی را در حوزه آثار توقیفی پایان دهند و از نظر من و رئیس سازمان سینمایی مجوز صدور اکران برای فیلم های توقیفی، تنها به معنی بازبینی و بازنگری است ولی ما مرداد ماه همه فیلم های توقیفی را تعیین تکلیف میکنیم.

وی عنوان کرد: اکران نشدن فیلم ها در حوزه هنری و تحریم اکران در صلاحیت شورای صنفی است و وزارت ارشاد مداخله مستقیم ندارد اما توصیه میکنیم که فضای سینما باید در اختیار جامعه بزرگ سینمایی قرار بگیرد و با مرز بندی و خط کشی ها مخالفیم که این موضوع باید در چارچوب شورای صنفی حل و فصل شود و ما دخالت مستقیم در این حوزه نخواهیم کرد. 

وزیر ارشاد درمورد تغییر اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش توضیح داد: این مسایل تخصصی سازمان سینمایی است که اجازه دهید رئیس سازمان سینمایی با مطالعه به تشخیص برسد و ما در هر شرایطی بهترین ها را برای این کار انتخاب خواهیم کرد که در این خصوص حیدریان بهترین تصمیم را به نفع سینمای ایران خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار