اردبیل؛

آزادی 123 زندانی جرائم مالی در استان اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در سال جاری 123 نفر از زندانیان جرایم مالی از زندان های استان اردبیل آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام محمد علی قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در آئین افتتاح واحد مصالحه شورای حل اختلاف در کنار ستاد مردمی دیه استان اردبیل افزود: در سال گذشته دستگاه قضایی استان، خیرین و ستاد مردمی دیه استان همکاری خوبی با هم داشتند و در سال جاری نیز در سایه این همکاری 123 نفر از زندانیان جرایم مالی از زندان های استان آزاد شدند.

وی افزود: مبلغ بدهکاری این زندانیان حدود 60 میلیارد ریال بود که از طریق کمک های ستاد مردمی دیه استان ، کمک های مرکز و گذشت شاکیان تامین شده و از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: یکی از مشکلاتی که مجموعه قضایی با آن روبروست را حبس تعداد زیادی از بدهکاران دانست که محکومیت مالی جرایم غیرعمد دارند.

حجت الاسلام قاصدی ادامه داد: مجموعه قضایی با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله شورای حل اختلاف و ستاد مردمی دیه اقداماتی را برای حل مشکلات افرادی که به دلیل جرائم مالی غیر عمد در زندان هستند انجام می دهد.

وی افزود: با افتتاح این واحد و با استفاده از ظرفیت های مردمی و بهره مندی از فرهنگ اصلاح و گذشت اقدامات موثری برای حل و فصل اختلافات در بین مردم برداشته شود.

حجت الاسلام قاصدی گفت: در استان اردبیل حدود 630 نفر با محکومیت مالی 900 میلیارد ریال به دلیل جرایم مالی غیرعمد در حبس هستند.

وی افزود: پارسال286  زندانی معسر و محکوم مالی با پرداخت بیش از 100 میلیارد ریال توسط خیرین و گذشت شاکیان با همت ستاد دیه استان از زندان رهایی یافتند.

 

انتهای پیام/ح

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.