فتحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اجازه احداث جاده به دریاچه گهر را نخواهیم داد

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان گفت:احداث جاده جدید به دریاچه گهر را به شدت تکذیب می کنم، متاسفانه این موضوع به علت کشمکش بین افرادی در الیگودرز و دورود به اشتباه مخابره شده است.

اجازه ساخت جاده به دریاچه گهر را نخواهیم دادمهرداد فتحی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در ارتباط با احداث جاده جدید به دریاچه گهر گفت:جاده ای که هم اکنون مورد توجه دوستداران محیط زیست است متعلق به 40_50سال پیش است،این جاده از دهه 70یا80 از منطقه مور رزین به منطقه تاپله محل مال رو بوده است که برای عبور عشایر از این منطقه ساخته شده بود.

فتحی با اشاره به استفاده عشایر منطقه از این جاده افزود:عشایر از این جاده برای حمل آذوقه استفاده می کنند و امور عشایر به علت حمایت از این قشر این جاده را احداث کرده بود.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه این جاده منتهی به گردنه تاپله و دریاچه گهر 12کیلومتر پیاده روی دارد، گفت:در این منطقه حدود 300خانوار عشایر زندگی می کنند و از این جاده سال های سال است که استفاده می کنند.

فتحی با تاکید بر اینکه اجازه  ساخت جاده جدید تا دریاچه گهر را نخواهیم داد، گفت: ساخت جاده جدید تا دریاچه گهر را به شدت تکذیب می کنم و متاسفانه این موضوع به علت کشمکش بین افرادی در الیگودرز و دورود به اشتباه مخابره شده است.

گفتنی است؛ احداث جاده جدید موجب رفت و آمد بیش از حد به آن منطقه و از بین رفتن دریاچه گهر می شود که چند سالی است به چالش محیط زیستی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

ساخت جاده جدید را تکذیب می کنم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۳ تير ۱۳۹۶
متاسفانه عده ای سودجودرصدد احداث جاده تابه درباچه گهرهستن وبااین کامرگ طبیعت دیدینی دریاچه روبه دنبال دارد
آخرین اخبار