ایران، میزبان اجلاس شهرهای اسلامی در سال 2018

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی گفت:سال 2018 اجلاس مجمع شهرهای اسلامی جهان در ایران برگزار می شود.

ایران، میزبان اجلاس شهرهای اسلامی در سال 2018به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود نصرتی، رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار اظهار داشت: تاسیس دبیرخانه مجمع جهانی شهرهای اسلامی برای سال 2018 از طرف سازم.ان ملل به ایران سپرده شده است.

وی افزود: دبیرخانه مجمع جهانی شهرهای اسلامی ایران را به آخرین اطلاعات و دستاوردها و گزارش‌های جهانی در حوزه توسعه شهری نزدیک می‌کند که مطمئنا برای شرایط و سبک زندگی ما یک ابتکار عمل ارزشمند محسوب می‌شود.

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی گفت: از مهرماه امسال راه‌اندازی دبیرخانه در تهران آغاز می‌شود. امروز هم لوح تاسیس دبیرخانه جدید شهری برای سال 2018 توسط اریک سولهایم، رئیس آژانس یونت به ابتکار تقدیم شد.

نصرتی افزود: در سال 2018 اجلاس مجمع شهرهای اسلامی جهان در ایران برگزار خواهد شد که تهیه گزارش‌ها از مهر ماه امسال شروع می‌شود. اجلاس 2016 در نیویورک با محوریت شهرسازی برگزار شد. همه کشورهایی که پروتکل‌های سازمان ملل را پذیرفته‌اند در این اجلاس حضور خواهند داشت.

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی تصریح کرد: اجلاس سال 2018 در ایران محتوای محیط زیست شهری دارد ولی دبیرخانه به کلیه اطلاعات اجلاس‌های قبلی دسترسی خواهد داشت .

تابلوی ماهور که تصویری از کویر مرکزی ایران است از طرف مسعود نصرتی رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی به اریک سولهایم، رئیس آژانس یونت تقدیم می‌شود و این تابلو قرار است در سازمان ملل نصب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار