همدان؛

تولد 799 نوزاد در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان

مدیر مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان از تولد 799 نوزاد در خردادماه سال 96 در بیمارستان فاطمیه همدان خبر داد.

تولد 799 نوزاد در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  زهره آب‌آب‌زاده  گفت: در خرداد امسال 799 نوزاد در بیمارستان فاطمیه همدان به دنیا آمده که 325 مورد مربوط به زایمان طبیعی بوده است و 474 نوزاد با سزارین متولد شده‌اند.

 وی با بیان اینکه در فرودین و اردیبهشت‌ماه امسال، 1697 نوزاد در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان متولد شده است، از دوقلو و چندقلوزایی در این بیمارستان یاد کرد و افزود: طی مدت یاد شده، 17 مورد دوقلوزایی و دو مورد چندقلوزایی به وقوع پیوسته است.

 آب‌آب زاده خاطر نشان کرد: زایمان طبیعی در این بیمارستان به روش‌های بدون درد با حضور متخصصان بیهوشی  و زنان در تمام ساعات شبانه‌روز انجام می‌شود.

 وی افزود: در زمینه برنامه‌های ترویج زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین با توجه به مزایای زایمان طبیعی اقداماتی مانند رایگان شدن فرانشیز زایمان طبیعی بیماران بیمه شده، برگزاری کلاسهای زایمان فیزیولوژیک بطور رایگان 8 جلسه برای مادران از هفته 20 حاملگی و 2 جلسه برای پدران، برگزاری جشنواره‌های ترویج زایمان طبیعی، برنامه حضور مامای همراه بمنظور حمایت‌های روحی روانی از بیماران و برگزاری کلاسهای آموزشی برای ماماها و توانمندسازی آنها در امر زایمان طبیعی انجام شده است.

 مدیر مرکز آموزشی درمانی فاطمیه اظهار داشت:  یکی از برنامه‌های تحول نظام سلامت مقیم شدن پزشکان متخصص زنان – بیهوشی و نوزادان  در بیمارستان بصورت 24 ساعته  است که بمحض نیاز بیماران بتوانند بموقع در بالین بیمار حاضر باشند.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.