همدان؛

بیش از 25 هزار ولادت در استان همدان

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان همدان از ولادت بیست وپنج هزار و 445 نوزاد در 9 ماهه نخست امسال خبر داد.

بیش از 25 هزار ولادت در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منوچهر فرزام در جمع خبرنگاران بمناسبت روز ملی ثبت احوال با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است وباید تلاش کنیم جایگاه این سازمان را هر چه بیشتر تقویت کنیم افزود : در 9 ماهه نخست امسال تاکنون 25 هزار و445 نوزاد در استان همدان متولد شدند که از این میزان 65 درصد آن مربوط به ولادت های شهری ومابقی روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان ولادت نسبت به مشابه پارسال 5/2درصد کاهش داشته است ادامه داد:درهرشبانه روز 9وقایع ولادت در استان رخ میدهد.

وی اضافه کرد: 99/8درصد از ولادت ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است که در اینباره استان همدان در کشور پیشرو بوده است.

فرزام خاطر نشان کرد:از این میزان تولد 13 هزار و141 مورد مربوط به پسران و12 هزار و304 مورد مربوط به دختران بوده است همچنین به ازای هر100 ولادت دختر 107 نفر پسر متولد شده است.

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان همدان نرخ خام ولادت در استان همدان را 18/2درصد اعلام کرد.

وی به نامهای انتخابی در این مدت اشاره کرد و افزود:بیشتر نام های انتخابی مربوط به پسران به ترتیب امیر علی،ابوالفضل،امیر حسین،علی،محمد طاها و محمد مهدی بوده است،همچنین نام های انتخابی دختران نیز به ترتیب فاطمه،زهرا،نازنین زهرا،زینب،رها و باران به ثبت رسیده است.


وی به وقایع وفات در این مدت از سال اشاره کرد واظهار داشت: 8هزارو24 مورد وقایع وفات در استان ثبت شده است که از این تعداد 61 درصد مربوط به وقایع فوت شهری و39 درصد مربوط به روستاییان می شود.

این مسئول با بیان اینکه 5/2 دهم درصد نسبت به مشابه پارسال افزایش فوتی ها بوده است یادآورشد: بطور میانگین در هر 50 دقیقه یک نفرفوت میکند.

وی ادامه داد: در 9 ماهه امسال 4 هزار و576 فوت مربوط به اقایان و3 هزارو448 مورد مربوط به خانم ها به ثبت رسیده است همچنین در مقابل هر 100 نفر از فوتی های خانم 133 مورد مربوط به آقایان گزارش شده است.

انتهای پیام/ ج




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.