همدان؛

ضرورت تبیین سیاست‌های جمعیتی با هدف داشتن جمعیتی پویا و بالنده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بر داشتن مدیریت در اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری با هدف داشتن جمعیتی پویا و بالنده تأکید کرد.

ضرورت تبیین سیاست‌های جمعیتی با هدف داشتن جمعیتی پویا و بالندهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید حبیب‎اله موسوی‌بهار در همایش تبیین سیاست‎های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک برای ارتقای نرخ باروری کلی، اعلام کرد: یکی از مباحث زیربنایی در تدوین استراتژی‌های مهم و درازمدت هر کشور، تبیین سیاست‎های جمعیتی در یک فرآیند سازماندهی شده برای داشتن نسلی سالم و بقای آن جامعه است.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، کاهش یا افزایش موالید نیست؛ بر مدیریت اجرای این برنامه‌ها با تأکید بر سلامت مادر و نوزاد و تربیت فرزندان در فضایی مناسب از نظر روانی، اجتماعی، اقتصادی و... تأکید کرد.

رئیس دانشگاه ادامه داد: نظم دقیقی که خداوند در خلقت و تنظیم ژن‎ها برای کنترل موالید قرار داده است، باید با مدیریت صحیح از طرف انسان کامل شود و هرگونه بی‎نظمی در این مورد، باعث ایجاد اختلال در نظم طبیعی موالید می‎شود.

دکتر موسوی‌بهار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جامعه باید از ژن‌های افراد نابغه و زوجین برتر برخوردار باشد، به تمایل کمتر این افراد به فرزندآوری به دلیل نوع وظیفه و تعهدات اشاره کرد و برنامه‎ریزی صحیح برای رفع این مشکل را خواستار شد.

وی با بیان اینکه ادامه روند کاهش نرخ جایگزینی جمعیت در سال‎های آینده برای کشور تهدید محسوب می‎شود؛ حرکت بر اساس سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری را با هدف داشتن جمعیتی سالم و کارآمد، راهگشا خواند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.