ز؛

حل چالش‌های آبی ایران با کمک مالی سازمان ملل

برای مقابله با چالش های آبی ایران و منطقه هامون باید از سازمان ملل در ایران کمک مالی دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گری لوییس، نماینده مقیم سازمان ملل در تهران در همایش مقابله با گرد و غبار که امروز (13 تیرماه) در سالن اجلاس هواشناسی خوزستان برگزار شد، بیان داشت: چهارمین بار است که به خوزستان سفر می‌کنم و از 4 ماه پیش قول داده بودم که به اهواز بیایم تا شرایط خوزستان را بررسی کنم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سازمان ملل با موضوع مقابله با گرد و غبار در تهران اذعان کرد: ایران مورد توجه جامعه جهانی است به همین دلیل این سمینار در تهران برگزار و در جلسه روز گذشته صحبت‌های خوبی شد.

لوییس گفت: ما امروز به 2 تیم تقسیم شدیم که یک تیم به کاشان رفتند و تیم دیگر که ما بودیم از خوزستان بازدید کردیم. ما در این سفر چیزهای زیادی فهمیدیم و برای نتیجه‌گیری کنفرانس به تهران باز خواهیم گشت.

نماینده مقیم سازمان ملل در تهران با تشکر از مردم خوزستان بابت مقاومت در برابر گرد و خاک اظهار داشت: ما از طرف سازمان ملل تلاش می‌کنیم تا شرایط بهتری برای خوزستان فراهم نماییم.

وی تصریح کرد: ما راه‌حل‌های خوبی برای نجات دریاچه ارومیه به کار گرفتیم و از 25 سال پیش برای ایجاد فضای سبز در ایران مرکزی برنامه‌های خوبی داشتیم. اکنون با چالش‌هایی در خصوص آب خوزستان و منطقه هامون مواجه هستیم و تلاش خواهیم کرد که از سوی سازمان ملل به ایران کمک مالی شود.

 

انتهای پیام/گ

احیای تالاب ها در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.