اردبیل؛

اصلاح چرخه زیست محیطی دریاچه نئور در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل گفت: چرخه زیست محیطی دریاچه نئور در اردبیل مطابق نظرات مشاور اصلاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل در خصوص آخرین اقدامات احیای دریاچه نئور اردبیل افزود: در سال‌های گذشته چرخه‌های زیست‌ محیطی دریاچه با ورود ماهی مهاجم کاراس دچار اختلال شده بود.

وی افزود: از سال ۹۴ مطالعات احیای دریاچه به اتمام رسیده و مشاور طرح نیز راهکارهای متعددی از جمله حذف فیزیکی، استفاده از تور دامی و مبارزه بیولوژیک را پیشنهاد کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان اردبیل گفت: در وضعیت فعلی گونه اردک ماهی در دریاچه رهاسازی شده تا جمعیت ماهی کاراس کاهش یابد.

خداپرست افزود: بر اساس قراردادی که با مشاور طرح منعقد شده است، این طرح در دست اجرا است و جمعیت ماهی و همچنین وضعیت دریاچه تا پایان سال مورد بررسی مداوم قرار می‌گیرد.
وی افزود: در صورتی که جمعیت ماهی کاراس مطابق برنامه‌ریزی کاهش یابد، ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان که زمانی در دریاچه پرورش پیدا می‌کرد، مجدداً رهاسازی خواهد شد.

خداپرست افزود: با پرورش قزل‌آلا زیرساخت‌های گردشگری  بهبود یافته و علاقه‌مندان به صید ماهی با قلاب می‌توانند به منطقه سفر کنند.

وی با تأکید به ضرورت احیای محیط‌ زیست دریاچه اضافه کرد: هر چند جمعیت ماهی کاراس بالا است اما ارزش غذایی چندانی ندارد و هدف اصلی کاهش جمعیت این ماهی مهاجم است.

 

انتهای پیام/ح

رهاسازی گونه اردک ماهی در دریاچه نئور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.