افزایش بهای نفت به دنبال کاهش فعالیت‌های حفاری آمریکا

کاهش فعالیت‌های حفاری آمریکا برای نخستین بار در ۶ ماه گذشته به افزایش بهای نفت منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال کاهش فعالیت‌های حفاری آمریکا که در چند ماه گذشته بی سابقه بوده است، بهای نفت امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود. این درحالیست که انتشار گزارشهایی در خصوص افزایش سطح تولید اوپک در ماه گذشته میلادی با وجود تعهد این گروه به کاهش سطح تولید، بهای نفت را تحت فشار قرار داده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 16 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد) به 48 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت برنت هفته گذشته هم با 5.2 درصد افزایش همراه بود که این نخستین افزایش هفتگی آن پس از شش هفته محسوب می‌شود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 24 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، 46 دلار و 28 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا هفته گذشته هم با 7 درصد افزایش همراه بود.

بهای نفت بخاطر کاهش فعالیت‌های حفاری آمریکا برای نخستین بار از ماه ژانویه سال جاری میلادی، افزایش یافته است. شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» اعلام کرد: با وجود کاهش فعالیت های حفاری آمریکا، تعداد سکوهای حفاری این کشور حدود دو برابر آن رقمی است که سال گذشته میلادی در همین موقع گزارش شده بود.

همچنین نتایج بررسی های رویترز نشان داد سطح تولید اوپک در ماه ژوئن با افزایش روزانه 280 هزار بشکه به 32.72 میلیون بشکه رسیده است. این درحالیست که کشورهای عضو اوپک پیشتر موافقت کردند برای مقابله با اشباع کنونی بازار نفت روزانه 1.8 میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/

کاهش فعالیت‌های حفاری آمریکا بهای نفت را افزایش داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار