سمنان؛

احیای صنایع دستی در روستاهای استان

برای اجرای این طرح، دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌ و 430 میلیون ریال اعتبار موردنیاز آن برای بانوان روستایی تصویب‌شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ جعفر صفاخواه معاون میراث فرهنگی سمنان گفت: برای اجرای این طرح، دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌ و 430 میلیون ریال اعتبار موردنیاز آن برای بانوان روستایی تصویب‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دوره‌های آموزشی گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی برگزار می‌شود افزود: 60 نفر از بانوان روستای ابر در شاهرود و 20 نفر از بانوان روستای چاشم در مهدی‌شهر برای دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کردند.

معاون میراث فرهنگی سمنان با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی از ابتدای سال 96 آغازشده و تا پایان امسال ادامه دارد تصریح کرد: 130 میلیون ریال برای بانوان روستای چاشم و 300 میلیون ریال برای بانوان روستای ابر در نظر گرفته‌شده است.

صفاخواه با تأکید بر اینکه طرح ضربتی تولید و اشتغال در راستای اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طراحی‌شده است اظهارداشت: تفاهم‌نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این طرح انجام‌شده است.

وی گفت: مهارت‌آموزی، برگزاری دوره‌های تخصصی و موردنیاز و استقبال مردم، برپایی فروشگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی از دیگر اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح در استان سمنان اجراشده است.

معاون میراث فرهنگی استان سمنان افزود: در این استان 40 روستای گردشگری وجود دارد که بالغ‌بر 4000 هنرمند در 52 رشته مختلف صنایع‌دستی در حال فعالیت‌اند و توسعه، ترویج و مهارت‌آموزی در این راستا در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/م


صنایع دستی در روستاهای حومه استان سمنان احیا می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار