مسیب زاده مطرح کرد؛

هیچ گونه برنامه‌ای برای اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش نداریم

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ گونه برنامه ریزی برای اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش انجام نشده است.

هیچ گونه برنامه‌ای برای اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری به مناسبت برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور محمدرضا مسیب زاده مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در محل معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم مسیب زاده با اشاره به چندین نمونه از اقدامات تحولی در حوزه قرآنی عنوان کرد: این برنامه محتوایی مکمل مسابقات قرآنی است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ۶۳عنوان کتاب در حوزه فوق برنامه تهیه شده که از این میان هفت عنوان در حوزه صحیفه سجادیه بوده، هفت عنوان نهج‌البلاغه، ۱۲عنوان در حوزه، ۱۷عنوان در حوزه امام شناسی و سه عنوان ویژه مقاطع ابتدایی با هدف ایجاد انس در دانش آموزان تهیه و توزیع شده و علاوه بر آن ۱۱عنوان در حوزه حفظ موضوعی و آیات قرآنی نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز گفت: ۵۵هزار کتاب ندای قرآن در مدارس توزیع شده است علاوه بر آن برنامه کاری مربیان قرآنی در این کتاب پیش بینی شده است.

مسیب زاده با بیان اینکه یک دوره توانمندسازی معلمان انجام شده است، تصریح کرد: ائمه جماعت تحت عنوان طرح معین انجام و امسال نیز ادامه دارد علاوه بر این مساله آموزش داوران نیز انجام شده است.

وی به گردهمایی سراسری کارشناسان حوزه قرآن، عترت و نماز در مناطق اشاره کرد و گفت: این مساله از جمله اقدامات تحولی در حوزه قرآنی محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: طی سه روز آینده افتتاحیه دومین دوره مسابقات فرهنگیان انجام می شود که تعداد آن براساس سهمیه ۲۵۴نفر است و داوران در حوزه خواهران و برادران ۲۶ است.

مسیب زاده مطرح کرد: مسابقات امسال تفاوت های عمده ای با سال گذشته دارد و شاهد ارتقای سطح مسابقات خواهیم بود چراکه امسال شاهد برگزاری مسابقات بین المللی قرآنی بودیم.

وی اظهار کرد: اولین جشن تکلیف پسران نومکلف را در آذرماه سال ۹۵با حضور مقام معظم رهبری برگزار کردیم و در ابتدایی سال جاری نیز برنامه های جشن تکلیف رقم خورده است.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال در نمایشگاه قرآنی به عنوان برترین نهاد انتخاب شده ایم، گفت: این فعالیت ها و موفقیت ها نشان از کوتاهی در اقدامات نیست.

مسیب زاده به بحث سند۲۰۳۰اشاره کرده و گفت : هیچ برنامه ای برای اجرای این سند در آموزش و پرورش انجام نشده و فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه ما است، اگر چنین چیزی وجود داشته به ما اطلاع رسانی کنند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی در حوزه قرآن، عترت و نماز منسجم است و امسال در ۲استان خراسان رضوی و اردبیل انجام می شود که بخش آوایی در خراسان رضوی و بخش پژوهشی در اردبیل است.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد : تعداد خواهران در مسابقات آوایی ۶۷۰و برادران ۸۵۰ نفر است که این اختلاف به دلیل مسابقات مداحی برادران است.

مسیب زاده تصریح کرد: فعالیت ها را در مدرسه و با محوریت آن شکل می دهیم همچنین توسعه مشارکت ها نیز از دیگر از برنامه های مورد توجه است.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به برنامه های در نظر گرفته شده برای برگزیدگان این جشنواره اشاره و مطرح کرد: همواره تاکید داریم این گروه به عنوان معلمان دارالقرآن ها فعالیت کنند و برگزیدگان برای مسابقات بین‌الملل انتخاب می شوند.

مسیب زاده در خصوص جذب نیروی انسانی گفت: این کار باید براساس نیاز آموزش و پرورش انجام شود، پنج هزار نیروی جدید روح جدیدی به آموزش و پرورش القا کرده است.

وی در خصوص فعالیت های قرآنی امسال که در طرح مصباح الهدی و مبین چه اقداماتی انجام گرفته است، افزود: طرح مصباح الهدی متناسب با شرایط مقاطع مختلف با سنین مختلف برگزار می شود.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این طرح برای معرفی الگوی سبک زندگی است که ۱۷ عنوان کتاب در این زمینه تهیه شده است.

مسیب زاده گفت: سال گذشته یک میلیون جلد کتاب و امسال ۲میلیون جلد کتاب در این طرح توزیع شده است البته در حوزه عترت نیز برنامه دیگری مطرح است.

وی اشاره کرد: در حوزه عترت در ۶ محرم طرح احلی من العسل برای گرامی داشت امام حسن(ع) برگزار می شود که تاکنون ۶ میلیون دانش آموز در آن در ۳۲ هزار هیئت مذهبی شرکت داشته اند.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرای فعالیت های قرآنی دیگر برای دانش آموزان بیان کرد: امسال هفت کتاب ویژه تفسیر آیات الهی تولید شده و یک میلیون و ۲۰۰ جلد کتاب در خصوص حفظ موضوعی است.

وی مطرح کرد: در طرح نورباران برای سومین سال برگزاری دانش آموزان با حفظ و ترجمه آیات آشنا و در دوره ابتدایی دانش آموزان با آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن خوان آشنا می شوند.

انتهای پیام/

جذب نیرو در آموزش و پرورش بر اساس نیاز سنجی انجام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار