سمنان؛

کاهش پرونده های قدیمی دادگستری سمنان

پرونده‌هایی که بالای یک سال از افتتاح آن‌ها می‌گذرد، طی یک سال گذشته ۶۵درصد کاهش‌یافته‌اند.

کاهش پرونده های قدیمی دادگستری سمنانمحسن مظهری رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: بر اساس سیاست جدید دادگستری استان، پرونده‌هایی که بالای یک سال از افتتاح آن‌ها می‌گذرد، طی یک سال گذشته ۶۵درصد کاهش‌یافته‌اند.


وی افزود: دستاوردهای دادگستری استان سمنان را می‌توان در چند حوزه شامل کاهش اطاله دادرسی، کاهش پرونده‌های مسّن، الکترونیکی کردن روند ارجاع ارباب‌رجوع و پرونده‌ها و کد قضایی، کاهش جمعیت زندانیان و ... بررسی کرد که در راستای رسیدگی به پرونده‌ها باید گفت در سال گذشته۹۷۰ پرونده با بیش از یک سال مدت‌زمان رسیدگی در دادگستری سراسر استان وجود داشت که این رقم به ۳۱۵ فقره کاهش‌یافته است.


رئیس‌کل دادگستری استان سمنان درباره کاهش پرونده‌های مسن در حوزه دادسراهای استان سمنان نیز، تصریح کردد: از مجموع قریب به یک هزار از این نوع پرونده، ۲۴۰ فقره در دادسراها رسیدگی شد که در پایان سال ۹۵ با ۷۳ درصد کاهش به ۶۶ فقره رسید که این امر نشان از عزم ویژه دستگاه قضا به حل‌وفصل پرونده‌های قضایی است که خوشبختانه به شهود آمار می‌توان عملکرد دستگاه قضا در استان را مثبت ارزیابی کرد هرچند اگر مشکل کمبود نیروی انسانی در این مجموعه وجود نداشت می‌توانستیم به حجم قابل‌توجهی از رفع‌ورجوع پرونده‌های قضایی دست‌یابیم.


انتهای پیام / د


کاهش 65 درصدی پرونده های قدیمی دادگستری سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار