تاکید مدیرکل امور روستایی استانداری

بهره گیری از سرباز آتش نشان‌ها راهکار صیانت از جنگل‌های گلستان

بهره گیری از توان سرباز آتش نشان ها مناطق جنگلی را در برابر خطر آتش سوزی ایمن می‌کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،علی نصیبی مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان  در نشست خبری گفت: مراکز اطفای حریق در برخی روستا‌های استان گلستان احداث شده و هم اکنون ۳۰ سرباز آتش نشان مشغول فعالیت هستند.


وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۲۷ پایگاه آتش نشانی روستایی در گلستان فعال است، بیان کرد: توسعه فعالیت‌های این مراکز آسودگی خاطر و تقویت ایمنی در روستا‌ها بویژه مواردی که دسترسی دشوارتری به خدمات ایمنی دارند را به همراه خواهد آورد.

تلاش برای بهبود اشتغال و محرومیت زدایی

وی یکی از برنامه‌های اولویت دار روستایی در گلستان را تلاش برای بهبود اشتغال و محرومیت زدایی از این مناطق دانست و گفت: ظرفیت‌های کشف نشده و کمتر مورد توجه قرار گرفته روستا‌ها یکی از راه‌های برطرف شدن دائم مشکل کمبود فرصت‌های شغلی و به تبع آن افزایش درآمد‌های استان است.


مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان گفت: با همت عالی روستاییان و تقویت حمایت‌های دولتی برخی روستا‌های استان مانند وامنان آزادشهر در تولید زعفران، محمدآباد گرگان در تولید محصولات کشاورزی و شیلات و عطاآباد آق قلا در تولید مبل به شهرت فراوان منطقه‌ای و ملی رسیده اند که تلاش می‌کنیم فرایند توسعه این روستا‌ها را به الگویی قابل انجام برای دیگر روستا‌های استان تبدیل کنیم.


نصیبی ادامه داد: یکی از امتیازات این گونه توسعه‌های روستایی فرایند رشد آن‌ها از طرف مردم با کمترین میزان دخالت دولت است که علاوه بر باورپذیری امکان تکرار این الگو و گسترش آن در دیگر مناطق را تسهیل می‌کند.


مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان گفت: برای آنکه این گونه الگو‌ها را در دیگر مناطق استان تکرار کرده و توسعه دهیم باید علاوه بر شناسایی مزیت‌های هر منطقه، افزایش آموزش‌ها برای دیگر روستاییان را هم در اولویت کاری قرار دهیم.


نصیبی بیان کرد: تسهیل در صدور مجوز‌ها و بازاریابی مناسب برای محصولات تولیدی دیگر اقدامات بسیار مهمی است که در روند کمک به افزایش فعالیت‌های اقتصادی روستا‌ها باید مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.


وی محور فعالیت‌های اداره کل روستایی استانداری گلستان برای بهبود وضعیت اقتصادی روستا‌های استان را در ۳ بخش دانست و گفت:گردشگری شامل بوم گردی و طبیعت گردی، بخش کشاورزی شامل توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و بخش صنعت شامل پروژه‌های مرتبط با خدمات از محور‌های مورد تاکید است.


مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان بر لزوم افزایش پروژه‌های عمرانی در روستا‌های استان تاکید کرد و گفت: بهسازی معابر روستایی، هدایت آب‌های سطحی و احداث زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی اولویت اجرای طرح‌های عمرانی روستا‌های گلستان است.


نصیبی افزود: در زمان حاضر حدود هزار طرح کوچک و بزرگ عمرانی در روستا‌های گلستان در دست اجرا است که تکمیل آن‌ها تقویت توسعه این مناطق را به همراه خواهد داشت.


وی اجرای طرح‌های مرتبط با گردشگری را از جمله بخش‌های مورد حمایت جدی اداره کل روستایی گلستان دانست و گفت: در زمان حاضر ۱۷ طرح با موضوع گردشگری در روستا‌های استان در دست اجرا است که تکمیل آن‌ها بر تعداد مسافران و درآمد‌های ناشی از گردشگری و توریسم خواهد افزود.


در استان گلستان یک میلیون و ۳۹۷ هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن جنگل و ۸۶۲ هزار هکتار مرتع است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.