در پی استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ 8 ساله؛

1017 نفر در روستاهای دیره و بان زرده شهید و مجروح شدند

حجت الاسلام عسگری مدیر کل بنیاد استان کرمانشاه گفت: استفاده از سلاح های شیمیایی را یکی از ناجوانمردانه ترین حملات دشمن بعثی در طول جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس نام برد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجت الاسلام عسگری مدیر کل بنیاد استان کرمانشاه گفت: متأسفانه رژیم بعث عراق پس از شکست های پیاپی که بدنبال فتح خرمشهر و عملیات غرور آفرین والفجر 8 از رزمندگان سپاه اسلام متحمل شد، به صورت بسیار وسیعی، کاربرد این سلاح خطرناک را در دستور کار خود قرار داد و به طرز فجیعی عده زیادی از جمله افراد غیر نظامی و زنان و کودکان این کشور را آماج این حملات وحشیانه قرار داده و آنان را مجروح و یا به شهادت رساند.


وی افزود:بر اساس آمار و مستندات موجود تعداد 2500 شهید و مجروح در استان کرمانشاه حاصل حملات ددمنشانه و مرگبار رژیم بعث عراق و استفاده این رژیم جنایتکار از سلاح های کشتار جمعی بوده است که از این تعداد 1017 نفر شهید و جانباز مربوط به روستا های دیره و بان زرده در شهرستان های گیلانغرب و دالاهواست.


وی با اشاره به این نکته که از این تعداد 65 نفر به در جه رفیع شهادت نائل آمده اند ، افزود: در کل استان تعداد 120 نفر از آماج این حملات ددمنشانه بوده و به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.


حجت الاسلام عسگری اضافه کرد: متأسفانه این حملات عوارض بسیار وسیعی دارد که گاهأ تا پایان عمر با افراد همراه بوده و آنان را دچار عوارض پوستی ، تنفسی، و اعصاب و روان کرده و حتی گاهی اوقات نیز به نسل های بعدی هم منتقل می شود.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار