افزایش 7 برابری تسهیلات اشتغال‌ زایی روستایی در استان

مدیرکل دفتر شهری و روستایی استانداری بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در استان، امسال نسبت به سال گذشته افزایش 7 برابری یافته است که رونق جدی را در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

افزایش 7 برابری تسهیلات اشتغال‌ زایی روستایی در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهرداد ستوده با اشاره به تدوین طرح حوزه اشتغال و توسعه روستایی در استان بوشهر افزود: با تدوین برنامه‌ها بر اساس ظرفیت‌های روستایی دولت مصمم است روستائیان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در عرصه تولید و اشتغال وارد شوند.

وی با اشاره به افزایش 7 برابری تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در استان نسبت به سال گذشته افزود: این تسهیلات پارسال 50 میلیارد ریال بود که امسال به 350 میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل دفتر شهری و روستایی استانداری تصریح کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز طرح‌های تولیدی، با رعایت اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان و شهرستان، درخواست متقاضیان را به همراه خلاصه‌ای از طرح به دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به کوتاه شدن زمان پرداخت تسهیلات تولیدی و اشتغال‌زایی اضافه کرد: طرح‌های واصله در مدت یک هفته در کارگروه اشتغال مستقر در دفتر روستایی بررسی و برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

ستوده ادامه داد: بانک‌ مذکور نیز موظف است حداکثر ظرف 30 روز پس از بررسی طرح یاد شده آنرا تصویب و با تشکیل پرونده، نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کند.

وی تصریح کرد: امکانات و تجهیزاتی که با تسهیلات پرداخت شده خریداری شده، به همراه زمین، املاک و اموال روستایی به عنوان وثیقه مورد پذیرش بانک قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر شهری و روستایی استانداری بوشهر بیان کرد: پرداخت تسهیلات طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی روستایی در استان بین 100 میلیون تا 2 میلیارد تومان تعیین شده است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.