رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد؛

نقش قطر در حمایت از مسئله فلسطین برجسته است/ غزه با حفظ اصول وارزش‌ها، محاصره را می‌شکند

خالد مشعل نقش قطر در حمایت از مسئله فلسطین را برجسته عنوان کرد.

نقش قطر در حمایت از مسئله فلسطین برجسته است/ غزه با حفظ اصول وارزش‌ها، محاصره را می‌شکندبه گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس، نقش قطر در حمایت از مسئله فلسطین و ایستادن در کنار فلسطینی‌ها را برجسته عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که یکپارچگی و توان گذشته به کشورهای حاشیه خلیج فارس بازگشته و چنددستگی میان این کشورهای برادر پایان یابد.

به‌نقل از خبرگزاری فلسطین الآن؛ مشعل در بازدید خود از مرکز جنبش حماس در منطقه النصیرات از بخش‌های میانی نوار غزه، تاکید کرد: وجود وحدت در میان صفوف کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس، به‌نفع حماس است؛ چرا که اقدام و نقش‌آفرینی مورد نیاز از سوی امت عربی، موضوعی محوری در مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به وضعیت دشوار معیشتی اهالی نوار غزه گفت: دشمنان می‌خواهند که غزه سر فرود آورده و بهای محاصره خود را با رها کردن شخصیت حقوقی خود و جدا شدن از مقاومت و آرمان‌های ثابتش پرداخت کند، اما من با اطمینان می‌گویم که شما این محاصره را بدون هیچ‌گونه کاسته شدن از ارزش‌ها و اصول خود، خواهید شکست.

مشعل حماس را نمونه‌ای شگفت‌انگیز در رویارویی با محاصره و نیز برخوردار از هوشیاری سیاسی عنوان کرد و افزود: این ویژگی‌ها در سند سیاسی حماس مجسم شده، لذا این جنبش در ادامه مسیر خود سازوکاری جادویی در ثبات و انعطاف‌پذیری دارد و این همان برنامه‌ای است که حماس به‌آن افتخار می‌کند.

وی ادامه داد: جنبش حماس حتی در سایه بحران‌های کشورهای عربی نیز هم‌چنان قوی خواهد ماند چرا که این جنبش در سایه بحران‌ها و با درایت بالای سیاسی، به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

گفتنی است که این نخستین اظهارنظر خالد مشعل پیرامون بحران ایجاد شده در روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و قطر است.

انتهای پیام/

 

حماس نمونه‌ای شگفت‌انگیز در مقابله با محاصره است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار