تکذیب خبر کنار کشیدن ترامپ از مذاکرات فلسطینیان و صهیونیست‌ها

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا اطمینان داد «دونالد ترامپ» هرگز قصد کنار کشیدن از «مذاکرات صلح» میان صهیونیست‌ها و فلسطین را نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست؛ وزارت خارجه آمریکا بطور رسمی خبرهایی در مورد احتمال کنار کشیدن «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، را از «مذاکرات صلح» خاورمیانه میان رژیم صهیونیستی و فلسطین تکذیب کرد.

پس از آنکه جلسه «جرد کوشنر»، داماد و فرستاده ویژه ترامپ به فلسطین اشغالی، با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نیمه‌کاره به پایان رسید و طرف فلسطینی به نشانه نارضایتی جلسه را ترک کرد، در برخی خبرها آمده بود احتمالا آمریکا از ادامه مذاکرات صلح خاورمیانه کنار می‌کشد؛ زیرا ترامپ معتقد است هنوز مسائل مورد اختلاف زیادی میان دو طرف وجود دارد.

«هدر ناوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به خبرنگار روزنامه الحیات گفت: تمام اخباری که درباره کنار کشیدن ترامپ از مذاکرات صلح خاورمیانه منتشر شده، کذب است. رئیس جمهور آمریکا برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین را یکی از اولویت‌های نخست خود قرار داده است.

ناوئرت در ادامه افزود: ما متوجه این موضوع هستیم که صلح خاورمیانه یک توافق یک‌جانبه نخواهد بود. قرار نیست در یک جلسه و یا در یک سفر به تفاهم کامل برسیم. هیچ عجیب نیست اگر برخی جلسات کمی سخت‌تر از دیگر جلسات پیش برود. بعضی مواقع مواد چالش‌برانگیز بیشتری در جلسات مذاکرات صلح پیش می‌آید. رئیس جمهور ترامپ نیز پیش از این گفته بود روند مذاکرات صلح چندان ساده نخواهد بود. هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باید برای رسیدن به صلح، انعطاف بیشتری از خود نشان دهند. اما دشواری‌های مسیر موجب نمی‌شود ما از اولویت‌هایمان چشم‌پوشی کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار