به دنبال بروز تنش در جلسه کوشنر و محمود عباس؛

احتمال کنار کشیدن ترامپ از مذاکرات صلح خاورمیانه

برخی منابع از احتمال کنار کشیدن «دونالد ترامپ» از مذاکرات صلح خاورمیانه خبر می‌دهند.

احتمال کنار کشیدن ترامپ از مذاکرات صلح خاورمیانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست؛ روزنامه عربی الحیات چاپ لندن در گزارشی اعلام کرد به دلیل اختلاف نظر پیش آمده میان طرف‌های درگیر در مذاکرات صلح خاورمیانه، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در حال بررسی کنار کشیدن از این مذاکرات است.

برخی منابع کاخ سفید که در نشست رام‌الله میان «جرد کوشنر»، فرستاده و داماد ترامپ، و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برگزار شد حضور داشتند، به روزنامه الحیات اعلام کردند رئیس جمهور آمریکا به زودی درباره آینده مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین تعیین تکلیف می‌کند زیرا ممکن است وی تصمیم به کناره‌گیری از مذاکرات بگیرد.

یک مقام دولتی آمریکا در واکنش به گزارش الحیات اظهار داشت: چنین گزارشی کاملا بی‌اساس و بی‌معنی است.

عصبانیت محمود عباس از درخواست ارائه شده بوسیله کوشنر و ترک جلسه موجب شد شایعاتی درمورد متوقف شدن مذاکرات صلح خاورمیانه با حضور نمایندگان آمریکایی در میان رسانه‌ها منتشر شود.

در دیدار هفته گذشته که نیمه کاره به اتمام رسید، کوشنر اعلام کرد کاخ سفید با نظر مقامات صهیونیست مبنی بر لزوم قطع حقوق و مستمری خانواده اسرای فلسطینی موافق است و از تشکیلات خودگردان می‌خواهد هرچه زودتر مستمری این افراد را قطع کند.

عباس در واکنش به این درخواست با عصبانیت اظهار داشت آمریکا در مذاکرات صلح بی‌طرف نیست و از طرف اسرائیلی جانبداری می‌کند.

قرار است جرد کوشنر گزارش کاملی از نتایج سفر خود به فلسطین اشغالی را در اختیار دونالد ترامپ قرار دهد. سپس رئیس جمهور آمریکا تصمیم می‌گیرد آیا ادامه مذاکرات به این شیوه نتیجه مثبتی در پی خواهد داشت یا خیر. ممکن است ترامپ به این نتیجه برسد که موارد اختلاف میان دو طرف زیاد است و ادامه دادن مذاکرات بیهوده خواهد بود. در این صورت آمریکا از مذاکرات صلح خاورمیانه کنار خواهد کشید.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار