چین: برای دستیابی به راه حل بحران سوریه، با طرف‌های درگیر در تماس هستیم

فرستاده ویژه دولت چین به سوریه اعلام کرد پکن به منظور دستیابی به راه حلی برای بحران این کشور، به تماس‌ها با همه طرف‌های درگیر ادامه می‌دهد.

چین: برای دستیابی به راه حل بحران سوریه، با طرف‌های درگیر در تماس هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «شیه شیائویان»، فرستاده ویژه دولت چین در خصوص مسئله سوریه، اعلام کرد چین به منظور دستیابی به راه حلی سیاسی از طریق مذاکرات صلح، به تماس‌ها با همه طرف‌های مناقشه سوریه ادامه می‌دهد.

وی روز شنبه طی سفرش به دمشق گفت: «ما با دولت سوریه، مخالفان، کشورهای منطقه و دیگر قدرت‌هایی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در مسئله سوریه دخیل هستند، در تماس هستیم و این مزیت ما در میانجی‌گری است».

این مقام چینی تاکید کرد پکن به روند مصالحه سیاسی همچنان متعهد است. شیه شیائویان در خصوص ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه خاطرنشان کرد این گامی مهم در جهت حل و فصل بحران است.

 فرستاده ویژه چین تاکید کرد راه حلی سریع برای مسئله سوریه وجود ندارد و از همه طرف‌های دخیل خواست تلاش‌هایی را برای حل و فصل این مسئله صورت دهند.

وی افزود چین به پیشبرد حل و فصل مسئله سوریه در مسیر درست از طریق تلاش جدی اطمینان دارد، تا این که این بحران به تدریج فروکش کند و در نهایت حل و فصل شود.

سوریه شش سال است که درگیر جنگ داخلی است در جدیدترین نشست آستانه در خصوص سوریه که طی روزهای سوم و چهارم ماه مه برگزار شد، کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس در این کشور -روسیه، ایران و ترکیه- یادداشت تفاهمی را در خصوص ایجاد 4 منطقه امن در سوریه، نهایی و امضا کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار