مشهد؛

برگزاری همایش بین المللی میراث رمضان در خراسان، افغانستان و تاجیکستان

همایش بین المللی 'میراث رمضان در خراسان، افغانستان و تاجیکستان ' ۱۵ شهریور ماه سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، عبدالرحیم تاج محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت جام گفت: فراخوان مقاله این همایش از سوی انجمن ادبی جام جهان بین با همکاری گروه ایران شناسی و انجمن علمی ایران شناسی دانشگاه تهران اعلام شد.

وی افزود: این همایش بین المللی با همت انجمن ادبی جام جهانبین تربت جام و با همکاری انجمن ادبی حافظ خجند تاجیکستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت جام گفت: آیین‌های رمضان شامل پیشواز و وداع با رمضان، مراسم کلوخ اندازان، سرگرمی‌های ماه روزه، عید گشتک، تشخیص وقت افطار و سحر، سنت سحرخوانی یا شب خوانی در ماه رمضان، آداب و رسوم عید فطر و شب‌های قدر، رمضان و ادبیات با نگاه به رویکرد‌های ماه رمضان و عید فطر در شعر و داستان در دوره‌های تاریخی و معاصر، رمضان در نگاه عارفان و مورخان، بررسی ادبیات عامیانه در ماه رمضان و عید فطر، و فرهنگ غذا در ماه رمضان و نذری‌ها و وقفیات رمضان از جمله محور‌های این همایش است.

تاج محمدی گفت: علاقه‌مندان تا ۲۵ مرداد ماه فرصت دارند اثار خود را به آدرس miraseruze@gmail.com ارسال کنند.

تربت جام به مرکزیت شهری به همین نام از شمال به سرخس، از غرب به شهرستان‌های فریمان، مشهد و تربت حیدریه، از جنوب به شهرستان تایباد و از شرق به افغانستان و ترکمنستان محدود می‌شود.

انتهای پیام//س. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار