مشهد؛

وقف عمارت تاریخی روستای سعدالدین

مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد از واگذاری عمارت تاریخی به میراث فرهنگی شهرستان خلیل آباد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حمید رضا محمودی قوژدی گفت: دین اسلام در تمام عرصه‌ها و محور‌ها راهکار‌های مهم و عملی برای رشد و تعالی زندگی مسلمانان بیان کرده که در صورت توجه به مفاهیم این حوزه می‌توان بیش از گذشته زمینه رشد و تعالی آن را فراهم کرد.

وی افزود: یکی از این مفاهیم و ارزش‌ها تعریف وقف بوده که به صورت گسترده در اسناد تاریخی و اسلامی موجود هستند و همواره به آن توجه و تاکید شده به همین جهت، وقف به عنوان یک میراث مهم فرهنگی برای کشور نیازمند توجه ویژه و ییش‌تر از گذشته است.

مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد گفت:شورا و دهیاری روستای سعدالدین از توابع بخش ششطراز شهرستان خلیل آباد یک باب عمارت تاریخی را به منظور کاربری فرهنگی به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد واگذار کردند.

محمودی افزود: با پیگیری‌های مکرر و برگزاری جلسات متعدد با شورا اسلامی و دهیاری روستای سعدالدین در خصوص حفظ و حراست آثار ارزشمند تاریخی واقع در روستای سعدالدین و توجه به نیاز‌های فرهنگی روستا، واگذاری این بنای تاریخی با هدف بهره برداری فرهنگی انجام شد.

وی گفت: این عمل شایسته و قابل تقدیر وقف در حوزه میراث فرهنگی نشان از سبقه تاریخی مردم متدین این روستا به حوزه فرهنگ و وقف دارد.

مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد افزود: واگذاری بنا‌های تاریخی به میراث فرهنگی ضمن تضمین بقای این ثروت‌های فرهنگی، پس از مرمت و احیا به منظور بهره برداری فرهنگی در اختیار مردم همان منطقه قرار می‌گیرد. سال گذشته نیز عمارت تاریخی حاج ملا حسن وکیلی واقع در روستای هفتخانه توسط فرزند ایشان حاجیه سلطنت وکیلی مادر شهید صادقیان به میراث فرهنگی شهرستان واگذارشد.

انتهای پیام//ف. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.