تبریز؛

آغاز طرح سنجش تحصیلی و سلامت نوآموزان آذربایجان شرقی

اجرای طرح سنجش تحصیلی و سلامت نوآموزان آذربایجان شرقی آغاز شد.

آغاز طرح سنجش تحصیلی و سلامت نوآموزان آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان گفت : در  این طرح بیش از ۸۰ هزار دانش آموز و نوآموز پیش دبستانی در بدو ورود به مراکز آموزشی مورد سنجش قرار گرفته و دانش آموزان و آموزان و نوآوران مشکل دار و دارای شرایط خاص شناسایی می شوند.
مریم خوشبخت افزود:در این طرح علاوه بر پیش بینی واحدهای سیار سنجش،۴۶ پایگاه به صورت ثابت فعال خواهند بود که ۱۳ پایگاه آن در تبریز  است که پس از اتمام سنجش به صورت سیار در روستاهای تابعه فعالیت خواهند کرد.
وی  بستر سازی به منظور تدارک امکانات آموزشی و رفاهی برای دانش آموزان و نوآوران دارای شرایط خاص را از اهداف این طرح برشمرد.
به گفته خوشبخت با توجه به سنجش های اولیه در این پایگاه ها، در صورتی که در سنجش سلامت، نوآموزی مشکلی نداشته باشد، روند ثبت نام ادامه می یابد و اگر سنجش سلامت نوآموز دارای ابهام باشد، برای ارزیابی مجدد به بخش تخصصی ارجاع داده می شود.
 وی خاطرنشان کرد: برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان  برای ارزیابی های بینایی، شنوایی، جسمانی و آمادگی تحصیلی و همچنین معاینات بهداشتی و پزشکی از  سال گذشته در استان شروع شده است و امسال نیز ادامه خواهد داشت.
خوشبخت با تاکید بر لزوم سنجش تحصیلی و سلامت نوآموزان برای  شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: امسال به دلیل لینک  سامانه های سناد و سنجش همه نوآموزان که در مدارس برای پایه اول ابتدایی ثبت نام می کنند حتما سنجش می شوند.
رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی آذربایجان شرقی گفت : سال گذشته از ۶۰ هزار دانش آموز سنجش شده در استان۴ هزار و ۵۰۰  نوآموز ، دیرآموز تشخیص داده شدند که در مدارس عادی در حال تحصیل هستند و ۲۳۹ نوآموز نیز به مدارس استثنایی و ۳۵ نفر به مدارس تلفیقی معرفی شدند.
هم اکنون  ۳ هزار و ۶۰۹ دانش آموز با نیاز های ویژه در آذربایجان شرقی وجود دارند که ۹۵۱ نفر آنان در مدارس عادی و به صورت تلفیقی مشغول تحصیل هستند و ۹۰۶معلم و مربی ، کار خطیر آموزش این کودکان و دانش آموزان را  بر عهده دارند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.