یاسوج؛

افزایش صادرات محصولات غیرنفتی در یاسوج

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از افزایش صادرات کالا از استان در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛داریوش دیودیده در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال 212 تن کالا به ارزش 750 هزار دلار از استان کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شد.

وی کالاهای صادراتی را شامل پودر و عصاره شیرین بیان عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات به کشورهای آلمان و آفریقای جنوبی صادر شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دو ماهه نخست سال گذشته 340 هزار دلار کالا از استان صادر شد، گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 120 درصدی صادرات استان بودیم.

دیودیده بیان کرد: با وجود افزایش قابل توجه صادرات استان در دو ماهه نخست امسال، این میزان صادرات تنها از بخش صنعت انجام شد و باید تمهیداتی اندیشیده شود که در بخش‌های کشاورزی و صنایع دستی هم صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به سند توسعه صادرات غیرنفتی استان، گفت: این سند یک سند عملیاتی بوده و در آن مشخص شده که در سال 96 در بخش‌های مختلف چه محصولاتی و به چه میزان صادر شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت کنونی کشور قطر و نیاز این کشور به مواد غذایی از جمله آب معدنی، لبنیات و صیفی‌جات، ابراز کرد: شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران می‌توانند از این فرصت برای صادرات محصولات خود استفاده کنند.

دیودیده با بیان اینکه نمایشگاه‌ها از مقدمات اصلی برای توسعه صادرات و بازرگانی هستند، ادامه داد: چند سالی است که بحث نمایشگاه‌های تخصصی به یک چالش تبدیل شده که در این راستا تقویمی تنظیم شده که طبق این تقویم امسال در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه به ترتیب 6، 6 و سه نمایشگاه و در سایر شهرستان‌ها هر کدام یک نمایشگاه پیش‌بینی شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.