مشهد؛

انتقام سایبری خواستگار کینه جو

خواستگار کینه جو که اقدام به نشر اکاذیب و تصاویر خصوصی دختر جوان در فضای سایبری کرده بود توسط پلیس فتا شهرستان نیشابور شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سرهنگ "حسین بیات مختاری " فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی شکایت مردی جوان مبنی بر نشر اکاذیب و نسبت دادن اعمالی بر خلاف واقع برای همسرش در شبکه اجتماعی تلگرام موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد فرد ناشناس با ارسال پیامک و انتشار عکس‌های خصوصی همسرش در pv خصوصی برادرش باعث مشکلات روحی و روانی برای همسرش شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی با استفاده از مهندسی اجتماعی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ بیات مختاری افزود: متهم ۲۳ ساله در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی پلیس ضمن قبول جرم اعلام داشت در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ چندین مرتبه به خواستگاری همسر شاکی رفته و جواب رد گرفته تا این که مدتی قبل متوجه ازدواج وی شده و در پی شکست عاطفی با نشر مطالب کذب قصد انتقام داشته که شناسایی شدم.

وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: فضای سایبری مکانی برای عقده گشایی و کینه جویی نیست و هیچ رد پایی از چشم تیزبین پلیس دور نخواهد ماند ضمن این که هر کسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

انتهای پیام// م.. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.