شیراز؛

جذب و آموزش بیش از 1 هزار بی سواد جامعه عشایری

معاون سواد آموزی فارس از جذب و آموزش بیش از 1 هزار بی سواد جامعه عشایری در فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عیسی ملک پور معاون سواد آموزی فارس در  اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی فارس  در سال 96، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اخیر سوادآموزی در عشایر فارس گفت: ایجاد سامانه سوادآموزی در اداره آموزش و پرورش عشایر موجب شتاب بخشی به سوادآموزی عشایر و تجمیع فعالیت های سوادآموزی عشایر فارس می شود.

 
وی با اشاره به همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید با سازمان نهضت سوادآموزی در اجرای توانمندسازی زنان و دختران عشایر استان گفت: در مرحله اول این همکاری در سال 95 و با توجه به نیاز و محرومیت جامعه عشایری، با تامین اعتبار از سوی امور بانوان  نهاد ریاست جمهوری تعداد 186 آموزش دهنده و 15 کارشناس در کارگاهی با هدف شتاب بخشی به سوادآموزی زنان و دختران عشایری استان و تولید محتوا  برای این قشر آموزش دیدند.
 
ملک پور با بیان اینکه حاصل این اقدام جذب و آموزش بیش از 1 هزار بی سواد از جامعه عشایری استان فارس بود افزود: در مرحله دوم این طرح نیز که در سال 96 اجرا می شود 80 آموزش دهنده با هدف جذب 400 بی سواد از جامعه عشایری آموزش خواهند دید.
 
 وی گفت: در صورتی که کتابخانه های عشایری تشکیل شود معاونت سوادآموزی فارس می تواند کتاب های خاص نوسوادان و کم سوادان این کتابخانه ها را تامین کند .
 
معاون سواد آموزی فارس با اشاره به آمار اعلامی سرشماری سال 95 و باسوادی حدود 96 درصدی جامعه هدف (10تا 49 سال)اظهار امیدواری کرد: با مشارکت همه نهادها و دستگاه های عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی تا پایان برنامه توسعه ششم معضل بی سوادی ریشه کن شود.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار