کرمانشاه؛

16 هزار نفر در کرمانشاه آموزش‌های سوادآموزی دریافت کرده اند

رئیس اداره سوادآموزی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:16 هزار نفر در کرمانشاه آموزش‌های سوادآموزی دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رئیس اداره سوادآموزی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال بیش از 16 هزار نفر در کرمانشاه آموزش‌های سوادآموزی دریافت کرده اند، گفت: 83 درصد این افراد زنان بوده اند.

هرمز نوروزی با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی فقط 48 درصد مردم کشورمان با سواد بودند، اظهار کرد: پس از انقلاب، نهضت سوادآموزی با جدیت در کشور پیگیری شد.

وی با بیان اینکه این نهضت در استان کرمانشاه نیز دنبال شده است، افزود: بر اساس آمار سرشماری سال 90، 291 هزار نفر بی‌سواد مطلق در استان داریم که 80 هزار نفر آنها 10 تا 49 ساله هستند.

رئیس اداره سوادآموزی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به سهمیه‌ای که هر ساله برای سوادآموزی استان در نظر گرفته می‌شود، تاکید کرد: سال 92 حدود 28 درصد سهمی که برای ما در نظر گرفته شده بود انجام شد که جایگاه 27 کشور را داشتیم، در سال 93 نیز 56 درصد سهمیه انجام شد که در این سال نیز جایگاه 18 کشور را کسب کردیم.

به گفته این مسئول، از اواخر سال 93 تحولاتی در استراتژی آموزشی ایجاد شده که جهشی را در نهضت سوادآموزی استان ایجاد کرد، بگونه‌ای که از 18 هزار نفر سهمیه‌ای که در سال 94 برای استان در نظر گرفته شد بیش از 17 هزار نفر آموزش دریافت کردند که معادل 97.27 درصد سهمیه بود و جایگاه نهم کشور را کسب کردیم.

نوروزی تاکید کرد: امسال نیز از سهمیه 15 هزار نفری تعیین شده، تاکنون 16 هزار و 157 نفر آموزش سوادآموزی را دریافت کرده اند که جایگاه اول کشور را داریم.

رئیس اداره سوادآموزی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: از این تعداد 2.4 درصد سهم افراد 10 تا 19 سال، 18.9 درصد 20 تا 29 سال، 26.5 درصد 30 تا 39 سال، 49.7 درصد 40 تا 49 سال و 2.6 درصد بالای 50 سال بوده است.

نوروزی یادآوری کرد: آموزش افراد بالای 50 سال عمدتا برای زندانیان، کشاورزان وافراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: از بین این 16 هزار نفر، سهم زنان 83 درصد و سهم مردان 17 درصد بوده است.

به گفته این مسئول، 70 درصد آموزش‌ها نیز در بخش شهری و خصوصا حاشیه شهرها و 30 درصد در بخش روستایی بوده است.

وی از همکاری یازده موسسه برای سوادآموزی در استان یاد کرد و افزود: با یازده دستگاه قراردادمالی و با 20 دستگاه تفاهم‌نامه داریم.

رئیس اداره سوادآموزی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: برای آموزش حدود 16 هزار نفری که امسال در برنامه داشتیم، سازمان دانش آموزی با 39 درصد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با 34 درصد و بسیج سازندگی با 10 درصد، بیشترین سهم کمک به سوادآموزی را داشتند.

نوروزی همچنین از همکاری 2285 نفر برای آموزش سوادآموزی در سال جاری نیز خبر داد.

وی در ادامه به وضعیت والدین بی‌سواد دانش آموزان در استان هم اشاره داشت و از شناسایی هفت هزار اولیا بی‌سواد در کرمانشاه خبر داد.

رئیس اداره سوادآموزی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه معتقد است، شهر کرمانشاه با سهم 57 درصدی بیشترین والدین بی‌سواد را دارد.

وی در ادامه با تاکید بر عدالت آموزشی و توجه به آموزش عشایر نیز گفت: تاکنون 580 نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان عشایر را شناسایی کرده ایم که برای آنها برنامه داریم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار