پیشگیری انتظامی و اجتماعی مکمل یکدیگر هستند

رشد پایدار در حوزه پیشگیری با آموزش و اطلاع رسانی مردم در کنار کار انتظامی

باید با برنامه ریزی گسترده روند پیشگیری از جرایم در سطح استان ادامه داشته باشد.

سردار ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با بیان اینکه پیشگیری انتظامی و اجتماعی مکمل یکدیگرند، افزود: هرگاه فرهنگ سازی، آگاه سازی و آموزش به مردم در کنار کار انتظامی قرار گیرد آن وقت شاهد رشد بهتر و پایدارتری در حوزه پیشگیری از جرایم خواهیم بود.

سردار کاکاونددر کمیسیون پایش پلیس استان یزد ضمن قدردانی از کارکنان پلیس این استان به خاطر تلاش بی وقفه در حوزه نظم و امنیت ماه مبارک رمضان افزود: باید با برنامه ریزی گسترده روند پیشگیری از جرایم در سطح استان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بحث مبارزه با موادمخدر، کالای قاچاق و سرقت شاهد ارتقای عملکرد بوده ایم خاطرنشان کرد: هدف گذاری و برنامه داشتن از مولفه های مهم و عامل موفقیت در ماموریت هاست.

سردار کاکاوند در ادامه ضمن تاکید بر مبحث پیشگیری اجتماعی افزود: پیشگیری اجتماعی در کاهش جرایم به ویژه سرقت اثرگذار است؛ بی توجهی برخی از شهروندان در حفظ و محافظت از اموال خود موجب وقوع سرقت می شود.

این مقام ارشد پلیس تصریح کرد: شناسایی افراد مشکوک و مظنون با هدف کنترل جرایم؛ افزایش امنیت، حفظ احساس امنیت مردم و در کنار آن پیشگیری اجتماعی از طریق آموزش و اطلاع رسانی از طریق ظرفیت رسانه ها، مدارس و معتمدین باید بیش از پیش در دستور کار باشد.

سردار کاکاوند با بیان اینکه آگاه سازی و اطلاع رسانی به شهروندان، پیشگیری از جرم را به دنبال خواهد داشت اضافه کرد: در این خصوص باید طرح های ویژه پیشگیری از جرایم با اولویت پیشگیری اجتماعی تهیه و اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پلیس استان یزد با بیان اینکه پیشگیری از جرایم نیز باید در اولویت کار پلیس باشد گفت: چنانچه پیشگیری انتظامی و اجتماعی سرلوحه کارمان باشد شاهد امنیت پایدار خواهیم بود.

وی پیشگیری انتظامی و اجتماعی را مکمل یکدیگر برشمرد و افزود: هرگاه فرهنگ سازی، آگاه سازی، آموزش و اطلاع رسانی به مردم در کنار کار انتظامی قرار گیرد آن وقت شاهد رشد بهتر و پایدارتری در حوزه پیشگیری از جرایم خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان یزد تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی در همه زمینه ها شاهد افزایش بیش از پیش موفقیت ها و کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی باشیم که این موضوع ضمن ارتقای احساس امنیت، رضایت مردم را نیز در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار