یزد؛

تاکنون هیچ موردی از تب کریمه کنگو در اردکان مشاهده نشده است

نیروی انتظامی باید اقدامات کنترلی را برای جلوگیری از ورود دامهای بیمار تشدید کند.

هادی مقیمی  فرماندار اردکان  درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: برای پیشگیری و کنترل این بیماری باید نظارت بر کشتارگاه ها و مراکز عرضه گوشت افزایش یابد و مردم با راه های پیشگیری از بروز آن آشنا شوند.

مقیمی افزود: آموزش و اگاهی بخشی به مردم می تواند از انتقال این بیماری جلوگیری کند و این موضوع باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی نظارت لازم بر کشتارگاه دام شهرستان و ارائه آموزش مشترک توسط شبکه بهداشت و درمان، مرکز بهداشت کار و شبکه دامپزشکی ضروری دانست.

فرماندار اردکان تصریح کرد: برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری و با توجه به موقعیت این شهرستان که دروازه ورودی استان یزد می باشد باید نیروی انتظامی اقدامات کنترلی را برای جلوگیری از ورود دامهای بیمار تشدید کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اردکان نیز گفت: دام مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو هیچ گونه علامتی ندارد و از همین رو باید از مصرف گوشت تازه خودداری وپس از ذبح دام ، گوشت به مدت 24 ساعت در دمای منفی یک تا چهار درجه زیر صفر قرار بگیرد تا قابل استفاده شود.

سیدمحمد پورهاشمی افزود: شهروندان گوشتی را که تهیه می کنند در منزل حدود چهار ساعت در دمای فریزر نگهداری تا اطمینان بیشتری از سالم بودن آن حاصل کنند و هنگام پاک کردن گوشت از دستکش استفاده شود.

اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.