مشاهده 17مورد بیماری تب کنگو در استان یزد

باتوجه به حمله دام‌هایی از بیرون استان همکاری نیروی انتظامی برای جلوگیری و شیوع این بیماری بسیار مناسب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  لطفی رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه استان یزد در معرض حمله دام‌هایی از بیرون استان است گفت :17مورد این بیماری در استان مشاهده شده که بیشتر از خارج استان بوده است والحمدلله این بیماری دراستان کنترل شده وجای نگرانی نیست.

وی آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم را مهمترین راه پیشگیری این بیماری دانست و آرامش استان را در خصوص مهار این بیماری مطلوب اعلام کرد.

حداد مدیرکل دامپزشکی استان هم در مورد شیوع و تکثیر این بیماری در استان گزارشی اغلام کرد وگفت:با توجه به ورود دام از دیگر استان ها همکاری نیروی انتظامی برای جلوگیری و شیوع این بیماری بسیار مناسب است.

مدیرکل دامپزشکی استان استفاده از جگر گوسفند به طور نیمه خام را در شیوع این بیماری بسیار بالادانست و آموزش و تداوم اطلاع رسانی به مردم را توسط رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی بسیار مهم اعلام کرد واز همکاری صدا و سیمای یزد در انعکاس و اطلاع‌رسانی این بیماری تقدیر و تشکرکرد.

در این جلسه هر یک از مدعوین گزارشی از حوزه کاری خود در مبارزه با این بیماری اعلام به کارگروه اعلام نمودند وخواستار اطلاع رسانی بیشتراز رسانه ملی شدند.

 جلسه کارگروه کمیته آرامش‌بخشی و مدیریت افکار عمومی و اطلاع‌رسانی قرارگاه پدافند زیستی استان در صدا و سیما با حضورقایم مقام صداوسیما، رئیس مرکز بهداشت ،مدیرکل دامپزشکی، سپاه الغدیر،استانداری، محیط زیست ،مرکز فوریت‌های اورژانس ،نیروی انتظامی و جمعی از معاونین و مدیران صدا و سیما برگزارشد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.